סגירה אדומה באירופה עקב השינויים במדיניות המס של ארה"ב

טראמפ יטיל ממחר מכס בגובה של 25% על ייבוא ברזל ו-10% על אלומיניום על מדינות האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה שלילית. המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות, לאחר שאתמול ננעל בירידות. בורסות וול סטריט ננעלו אמש במגמה חיובית, כמו גם בורסות אירופה.

 

ממשל טראמפ יטיל מסים על ברזל ואלומיניום שמייבואים מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי. מדובר במכס של 25% על ברזל מיובא ו-10% על אלומיניום והם יכנסו לתוקף מחר (היום בחצות לפי שעון ארה"ב). שר המסחר האמריקאי וילבר רוס ציין כי הממשל האמריקאי יטיל גם הגבלות על הייבוא ממדינות אחרות, כמו דרום קוראיה, ארגנטינה, אוסטרליה וברזיל.

נדמה היה כי איטליה שועטת לקראת משבר פוליטי שמצית מחדש את הדיון הציבורי על עתיד אירופה, כולל הישארותה בגוש האירו של איטליה, שכלכלתה היא השלישית בגודלה בגוש. באסיפה השנתית של הבנק, אמר נגיד הבנק המרכזי של איטליה איגנזיו ויסקו כי כל מהלך שיחליש את מצבה הפיננסי של המדינה עלול לפגוע באמון [הציבור] ובתוצאותיהן של שנים של רפורמות רבות-ערך. יו"ר הבנק המרכזי של איטליה צוטט כאומר שאיטליה קרובה לאבד את אמון השווקים. המבוי הסתום, שנוצר בעקבות החלטתו של הנשיא סרג'ו מטרלה בתחילת השבוע למנוע את הקמתה של ממשלה אירוסקפטית, חידש את החששות הישנים באירופה שאיטליה - שחובותיה מגיעים ל-2.3 טריליון אירו ושכלכלתה חולה באופן כרוני - עלולה לגרום למשבר קיומי נוסף בגוש האירו. 

בורסות אסיה ואירופה מתאוששות לאחר שהחששות מהמצב הגיאו פוליטי באיטליה נרגעו, זאת לאחר שבוע סוער שעבר על בורסות אירופה ואסיה: מוקדם יותר השבוע חלחלו לשוקים החששות הפוליטיים מפני איטליה וספרד, והתוצאה הייתה ירידות חדות במחירי המניות ובשער האירו ותנודות חדות בשוקי האג"ח. 

חברת הבנייה האירית  CRH  עולה במסחר לאחר שהודיעה כי היא מתכננת לאחד בין חלק החטיבות האירופאיות שלה עם האמריקאיות תחת חטיבה אחת. זאת כדי לחזק את שולי הרווחה שלה. 

 

הניקיי היפני רשם עליות של כ-0.37%, וה- S&P/ASX 200 האוסטרלי התרומם ב-0.44%. מניות האנרגיה בשתי המדינות משכו את המדדים מעלה לאחר שמחיר הנפט קפץ בין-לילה. 

הקוספי עלה בכ-0.62%. יונדאי  זינקה כ-7%.