קבוצת דלק סיימה את הרבעון עם רווחים של 243 מיליון שקל

רווחי חברת איתקה הקנדית - שעליה השתלטה הקבוצה אשתקד, ושבאמצעותה היא פועלת בים הצפוני - הובילו לגידול של 10.5% ברווח הנקי הרבעוני של דלק, שהסתכם בכ-243 מיליון שקל

פעילות הפקת הנפט בים הצפוני תרמה כ-53 מיליון שקל לרווח הנקי של קבוצת דלק ברבעון הראשון של השנה, לעומת כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר. דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, פועלת בים הצפוני (מול חופי האי הבריטי) באמצעות חברת איתקה הקנדית שעליה השתלטה אשתקד.

במהלך הרבעון עמדה התפוקה של איתקה על כ-900 אלף חביות נפט, כמעט כפול לעומת התפוקה היומית הממוצעת ברבעון המקביל אשתקד. זאת, כתוצאה מהאצת ההפקה ממאגר "סטלה". במקביל לעלייה בקצב ההפקה ירדה עלות הפקת חבית בכ-3 דולרים בממוצע ל-18 דולר, ומנגד נהנתה איתקה מעליית מחירי הנפט, מרמה של כ-40 דולר ברבעון הראשון של 2017 לכ-70 דולר ברבעון האחרון. 

איתקה זכתה במהלך הרבעון הנוכחי בשלושה רישיונות קידוח חדשים, שניים מהם בים הצפוני. באחד מרישיונות אלה קיימת תגלית בהיקף של כ-10 מיליון חביות נפט, ואילו ברישיון השני, אשר נמצא עדיין בשלבי האקספלורציה, שותפה איתקה עם חברת BP.

נוסף על כך, לאיתקה רישיון שלישי, הממוקם באזור מרוחק יותר בים הצפוני, ובו קיימת תגלית נוספת, המוערכת בכ-10 מיליון חביות. בדלק מתכוונים להרחיב את פעילות החיפושים הבינלאומית בשנים הקרובות, לצד מכירת ההחזקות במאגר הגז "תמר" והמשך השקעה בפיתוח מאגר "לוויתן", שבו מחזיקה הקבוצה ביחד עם נובל אנרג'י ורציו.

הרווח השוטף של דלק מפעילות הפקת הגז בארץ (מאגר תמר שבו מחזיקה הקבוצה ישירות בכ-22%, לצד החזקה במניות תמר פטרוליום, שרכשה מידי הקבוצה 9.25% מהזכויות במאגר) הצטמק ברבעון בכ-35%, ועמד על 79 מיליון שקל, בעקבות צמצום ההחזקה של דלק בתמר, לצד ההשקעה בפיתוח מאגר "לוויתן". במקביל, רשמה דלק רווחי שערוך חיובי של נכסי גז טבעי בהיקף של כ-132 מיליון שקל, בעיקר על רקע עליית ערך ההחזקה של הקבוצה במאגרי "כריש" ו"תנין".

מניית קבוצת דלק
 מניית קבוצת דלק

לוויתן: הושלם חצי מפיתוח שלב ראשון

בדלק מעדכנים כי בסוף הרבעון הושלמו כ-50% מהעבודות לפיתוח השלב הראשון של מאגר לוויתן, והזרמת הגז מהמאגר צפויה להתבצע כבר במהלך 2019. בין היתר הושלמו הנחת הצנרת התת-ימית, המחברת את הבארות לצנרת הראשית, והושלמה בנייתם של חלקים נכבדים באסדת ההפקה.

בתחילת חודש מאי הסתיים קידוח "לוויתן 3", וספינת הקידוח החלה לקדוח את קידוח "לוויתן 7", בעומק של כ-3 ק"מ מקרקעית הים.

הרווח הנקי מפעילות מכירת הדלקים של הקבוצה בישראל, באמצעות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות של דלק, קפץ ב-60% ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל, והגיע לכ-32 מיליון שקל, ואילו בתרומת פעילות הרכב (דלק מחזיקה ב-22.5% ממניות חברת דלק רכב) נרשמה ירידה של 44% ברווח, לכ-10 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה דלק על גידול של 10.5% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון זה בכ-243 מיליון שקל.

בשורת ההכנסות של הקבוצה בולטת תרומת איתקה של 183 מיליון שקל (לעומת אפס ברבעון המקביל), ומנגד, ההכנסות מפעילות הגז המקומית הצטמקו בכ-30%, לרמה של 328 מיליון שקל ברבעון.

מניית קבוצת דלק הגיבה לדוחות בעלייה קלה היום. בשנה האחרונה צנחה המניה בכ-30% , בין השאר על רקע חששות מירידה במחיר של גז טבעי המופק במאגר תמר בשנים הקרובות, ושוויה של החברה הצטמק לכ-6.6 מיליארד שקל. 

תוצאות דלק
 תוצאות דלק

"בדרך למימוש מוצלח של תמלוגי-העל"

בימים אלה משלימה הקבוצה מהלך שבמסגרתו הוקמה חברה ייעודית, דלק תמלוגים, שתקלוט את "תמלוגי-העל" שלהם זכאית החברה הבת, דלק אנרגיה, ממאגר תמר. השלב הראשון במהלך, הנפקת אג"ח בהיקף של 113 מיליון דולר, הושלם בהצלחה בשבוע שעבר, ובתחילת השבוע הבא צפוי להתקיים השלב הבא - הנפקת מניות בהיקף מתוכנן של עשרות מיליוני דולרים (לפי שווי חברה של כ-190-200 מיליון דולר).

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, ציין היום כי "אנו בדרך להשלמת מימוש מוצלח של תמלוגי-העל של דלק אנרגיה, מימוש שיוכיח פעם נוספת שהקבוצה מצליחה לעמוד ביעדים שהיא מציבה לעצמה, ושהיא בעלת גמישות פיננסית.

"בים הצפוני פעילות ההפקה ממשיכה להתייעל והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות, המדברות בעד עצמן. גם בהמשך השנה נמשיך לפתח את פעילות האנרגיה של הקבוצה בישראל ובשוק הבינלאומי, לצד מימוש הנכסים שאינם בתחום הליבה של הקבוצה״.