נעילה שלילית בוול סטריט; טראמפ מטיל מכסים גם על אירופה

חששות מהידרדרות כלכלית באיטליה • מבול נתוני מאקרו • מדד הדאו ירד בכ-1% • חברת  כיטוב פארמה   , הנסחרת בנאסד"ק ובת"א, מדווחת היום על קבלת אישור שיווק מה-FDA עבור תרופת הדגל קונסנסי. המנייה מזנקת ב-50%

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות. מדד הדאו ג'ונס ירד בלמעלה מ-200 נק'. 

 

שני נתונים מרכזיים עומדים היום בראש סדר היום בוול סטריט: הפרסומים על כוונת הנשיא טראמפ להטיל מכסים על ברזל ואלומיניום מאירופה, והנושא השני הוא הטללטלה שעוברת על איטליה.

באיטליה שוב נחשפנו לחוסר היציבות הפוליטי שמטלטל את ארץ המגף. ביומיים האחרונים ירדו תשואות האג"ח הממשלתי האיטלקי ב-44 נקודות, והיום הן מתקנות ועולות ב-11 נקודות כשברקע הזהיר יו"ר הבנק המרכזי האיטלקי מפני אובדן אמון השווקים. התיקון באג"ח הממשלתי האיטלקי הוא משמעותי מאוד, וככל שהתיקון יימשך, הדבר יקל על איטליה לגייס כסף במעלה הדרך ולהרחיק אותה מחדלות פירעון שתזעזע את המערכת הבנקאית הבינלאומית.

הנתון השני שישפיע על המסחר הוא הפרסום לפיו הנשיא טראמפ רוצה להטיל מכסים על ברזל ואלומיניום מאירופה, מה שתומך במניות הענף האמריקאיות אך מכביד על שאר החברה והצרכנים.

הנפט  ממשיך לרכז עניין, לאחר שמוקדם יותר השבוע פורסמו ידיעות על הסכמות בין ערב הסעודית לרוסיה על הגדלת התפוקות, כך שהמכסות שלהן יגדלו על חשבונה של איראן שארה"ב זרקה מהמשחק.

חברת כיטוב פארמה , הנסחרת בנאסד"ק ובת"א, מדווחת היום על קבלת אישור שיווק מה-FDA עבור תרופת הדגל קונסנסי. המנייה מזנקת ב-50%.

היום התפרסמו שורה של נתוני מאקרו בארה"ב, ובהן תביעות דמי האבטלה החדשות, שעומדות על 221 אלף לעומת תחזית ל-228 אלף לעומת 234 אלף בשבוע שלפני. נתון משמעותי נוסף שפורסם הוא ההכנסה הפרטית נפש שעלה ב-0.3% בהתאם לתחזית. עוד יפורסמו מלאי הנפט השבועיים, שצפויים לרדת ב-400 אלף חביות, לעומת עלייה של 5.8 מיליון חביות בשבוע הקודם. 

בשוק האג"ח בארה"ב נרשמת רגיעה, ואגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים נסחרות בתשואה של 2.87%.

מניית אלקואה  מרכזת עניין לאחר הפרסום שהנשיא טראמפ שוקל להעלות מכסים על ברזל ואלומיניום מאירופה. בעניין זה יושפעו מהמסחר מניות נוספות כמו בואינג .

מניות הפיננסים מרכזות עניין על רקע הטלטלה שעוברת על איטליה, ובראשן המניות הגדולות של דויטשה בנק , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , גולדמן סאקס גרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס .

לראשונה מזה שלוש שנים, שווי השוק של מיקרוסופט עלה על שווי השוק של גוגל. שוויה של מיקרוסופט  הוא כעת 753 מיליארד דולר, ואילו שוויה של אלפאבית , חברת-האם של גוגל, עומד על 739 מיליארד דולר.  מיקרוסופט היא כעת החברה עם שווי השוק השלישי בגובהו בעולם. אפל  ניצבת בראש הרשימה עם שווי שוק של 923 מיליארד דולר ואמזון  נמצאת במקום השני, כששווייה עומד על 782 מיליארד דולר.