אינטרנט זהב לא מחכה לבנקים: תגייס בשבוע הבא עד 110 מ' ש'

אם הבנקים הנושים של יורוקום לא ייקחו חלק בגיוס, החזקות יורוקום באינטרנט זהב ידוללו

אינטרנט זהב  לא מחכה שהבנקים הנושים ביורוקום יקבלו החלטה אם לתמוך בחברה. החברה, השולטת בבזק מתכוונת לצאת לגיוס הון של מניות ואופציות בשבוע הבא בהיקף של 33 מיליון שקל, כאשר הסכום עשוי לגדול ל-110 מיליון שקל במימוש מלוא האופציות.

יורוקום, נשלטה ע"י שאול אלוביץ', ולפני מספר שבועות נכנסה לתהליך פירוק, כך שבפועל נשלטת ע"י שלושת הבנקים הנושים של החברה: דיסקונט, הפועלים והבינלאומי. לחברה מונו מנהלים מיוחדים מטעם הבנקים. הנכס המרכזי של יורוקום הוא השליטה באינטרנט זהב.

אינטרנט זהב נמצאת במצב פיננסי שברירי לאור נפילת מניית בזק בחודשים האחרונים. בזק היא הנכס המרכזי של אינטרנט זהב, והנפילה הביאה לכך שהשווי הנכסי של אינטרנט זהב הוא כמעט אפסי. מהלך הגיוס נעשה במטרה להרגיע את חששות מחזיקי האג"ח של החברה בנוגע לתשלומים עבורם לשנה הבאה, ובהנחת מימוש מלוא האופציות מכסה את ההתחייבויות עבורם ל-2019.

הבנקים הנושים ביורוקום בוחנים בימים אלה האם לתמוך בחברה, ואולם אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן החליטה שלא להמתין יותר, אלא לצאת לגיוס הון. כעת השאלה היא האם הבנקים הנושים ביורוקום ישתתפו בהנפקה, או יוותרו על ההצעה ואז יורוקום תדולל בהחזקותיה.

את הגיוס של אינטרנט זהב מובילה חברת איפקס הנפקות. מחיר המניה המינימלי בהנפקה נקבע על 8.3 שקל - המשקף הנחה של כ-15% על שווי המניה הנוכחי. החברה אף הודיעה הערב לבורסה כי פנתה למשרד התקשורת בכדי לשנות את היתר השליטה בבזק כי ששיעור ההחזקה המינימלי באינטרנט זהב יירד מ-50% ל-35%.

כיום יורוקום מחזיקה ב-54.7% מאינטרנט זהב. במקרה בו לא יתקבל האישור לבקשתה של אינטרנט זהב להורדת שיעור השליטה בבזק, האופציות שיונפקו יומרו למניות בי קומיוניקיישנס, באמצעותה מחזיקה אינטרנט זהב בשליטה בבזק.

גיוס שכזה מהווה פתח להשתלטות עתידית על בזק במחיר נמוך. האפשרות (התיאורטית כרגע) לקבלת השליטה בבזק בהשקעה של כ-110 מיליון שקל עשויה לקרוץ לכמה משקיעים שהביעו עניין ברכישת השליטה בבזק בתקופה האחרונה, ופעילים בשוק ציינו היום כי ישנה התעניינות מכמה משקיעים אסטרטגיים לרכישת עיקר החבילות המוצעות בהנפקה.