נעילה ירוקה בניו-יורק; שיעור האבטלה הנמוך ביותר משנת 2000

טראמפ: תתקיים פגישה עם קים ג'ונג און ב-12 ביוני • הנפט משלים ירידה של 8% בחודש • שורת נתוני תעסוקה חיוביים במיוחד: שכר שעתי, שיעור אבטלה ומקומות עבודה חדשים

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט היום (ו'), היום הראשון של חודש יוני, ננעל בעליות שערים - וזאת לאחר יום מסחר ירוק במלואו. עם זאת - עליות השערים בשעות האחרונות למסחר נסוגו מהשיא היומי. היום הודח ראש ממשלת ספרד, בתחילת השבוע שוב היטלטלה המערכת הפוליטית האיטלקית וזעזעה את השווקים. טראמפ הפתיע אתמול כשהטיל מכסים על אלומיניום וברזל שמיובא לארה"ב ממדינות האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו. ושהשווקים? נראה שהיום לפחות לא אכפת להם.

 

היום התפרסם דוח התעסוקה בארה"ב. שיעור האבטלה בחודש מאי ירד מ-3.9% ל-3.8%, וזאת בניגוד לתחזית כי לא יחול שינוי. נציין כי בפעם האחרונה ששיעור האבטלה היה כה נמוך הייתה שנת 2000, עת עמד שיעור האבטלה גם כן על 3.8%. תוספת המשרות בחודש מאי בנטרול השפעת גיוס העובדים בחקלאות חוותה צמיחה משמעותית והיא הסתכמה על 223 אלף, וזאת לעומת תחזית ל-189 אלף. כמו כן, השכר השעתי הממוצע בחודש מאי עלה ב-0.3% לעומת תחזית לעלייה של 0.2%. שורת התוצאות האלו מרשימה ותשפיע במהלך המסחר היום משום שהפרדיגמה היא שככל שיש פחות מובטלים והעובדים מרוויחים יותר, כך גם ההוצאה של הציבור גדלה. חלק מהאנליסטים האמריקאים אף טוענים כי הנתונים המרשימים עשויים לתת אור ירוק להעלאת האינפלציה.

בנוסף לנתונים אלו פורסם גם מדד מנהלי הרכש שעמד על 58.7 לעומת תחזית ל-58.3 נקודות ולאחר שבחודש אפריל עמד המדד על 57.3 נקודות.

הרבלייף - ענקית הויטמינים ממשיכה להיות במוקד העניינים לאחר שבעל העניין הגדול ביותר בה, המיליארדר קרל אייקן, מכר מספר נכבד של מניות החברה. המשקיע האגדי הודיע כבר בשבוע שעבר שהוא מתכוון לממש חלק מאחזקותיו בחברה, ואמש הוא קיים ומכר לחברה עצמה כ-10.5 מיליון מניות לפי שווי של 52.5 דולר למניה. מדובר בכ-10% מכלל מניות החברה. נזכיר כי בשנת 2012, משקיע אגדי אחר, ביל אקמן, רכש פוזיציית שורט של כמיליארד דולר נגד המניה והוא טען שווייה יתאדה. האמירה הזו חיממה את מנועיו של אייקן שהחל לרכוש את מניות החברה ונהפך למשקיע הגדול ביותר בה. לא מזמן אקמן הודיע כי הוא סגר את פוזיציית השורט שלו על המניה ולמעשה, במין קרב מיליאדרים - אייקן ניצח, ועכשיו מסתמן שגם הוא כבר מאמין בחברה פחות. 

טסלה  - ממשיכה להעלות ספקות לגבי עתיד עסקיה. היום אנליסט מנידהם הוריד את דירוג החברה ל"החזק" בטענה כי החברה "במירוץ אחרי הזמן". לטענתו המודל 3 עדיין סובל מבעיות בייצור, למרות שמאסק לקח על עצמו להוביל את קו הייצור של הדגם. לכן הוא מטיל ספק בכך שהחברה תעבור לייצור מלא עד סוף השנה הזו. לטענתו, היתרון הטכנולוגי של טסלה על פני מתחרותי גם כן מתחיל להצטמצם ולכן החברה עשויה למצוא את עצמה בעוד בעיות תדמיתיות. 

אלפאבית  - חברת הבת ווימו הודיעה היום שענקית כלי הרכב פיאט קרייזלר תוסיף 62 אלף מיניואנים לצי כלי הרכב האוטונומי של ווימו עד סוף השנה. 

אפל  - אנליסט מ-UBS העלה את היעד למחיר המניה אחרי שביצע סקר לכ-6,700 משתמשי אייפונים מ-5 מדינות שונות. מסקנות האנליסט הן כי המשתמשים סוברים שהמחיר שהם משלמים עבור האייפון שלהם - סביר. 

מניות הבנקים הגדולים היו במוקד לאחר שהיום הורידה חברת הדירוג S&P את דירוג האשראי של דויטשה בנק  לאור החשיפה של הבנק לשווקים באיטליה. דויטשה בנק תקרין באופן שלילי על מניות הסקטור ובראשן סיטיגרופ ', גולדמן סאקס גרופ , בנק אוף אמריקה  וג'י.פי מורגן צ'ייס 

עונת הדוחות

אברקומבי & פיץ' - חברת הריטייל לבני נוער דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון בשנה הפיסקלית שלה. החברה הפסידה 56 סנט למניה על מחזור מכירות של 731 מיליון דולר. האנליסטים ציפו להפסד של 77 סנט למניה במחזור של 565 מיליון דולר.

קוסטקו  - ענקית הכלבו האמריקאית דיווחה על הרבעון השלישי בשנה הפיסקלית שנה. ההחברה הרוויחה 1.7 דורל למניה במחזור של 32.36 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.68 דולר למניה ולמחזור של 31.89 מיליארד דולר. אך אליה וקוץ בה - הרווח התפועלי של החברה ירד מ-11.51% ל-11.05%, ובנוסף החברה הודיעה שהשכר השעתי שהיא משלמת לעובד יעלה ב-1 דולר - עלייה שתגרום להוצאה שנתית של 110 מיליון דולר.