חברה-בת של אליום קיבלה השקעה לפי שווי של 35 מיליון שקל

החברה-הבת אלווטיקס פיתחה מכשיר לטיפול בסוכרת ובהשמנה, וההשקעה מגיעה מקרנות ביומד, מהנהלת אליום וממפיץ החברה בגרמניה

חברת אליום מדיקל , המוכרת כמפתחת סטנטים אורולוגיים ומוצר למניעת תסחיפים הגורמים שבץ, הודיעה על התפתחות באחד המוצרים המוכרים פחות שלה, המכשיר לטיפול בסוכרת ובהשמנה, המפותח בחברה-הבת אלווטיקס (Allevetix). מדובר בהשקעה שמגיעה מקרנות ביומד ששמן לא נמסר, וכן יצטרפו להשקעה הנהלת  אליום ומפיץ החברה בגרמניה.

הגורמים ישקיעו באלווטיקס 3.2 מיליון שקל, לפי שווי של 35 מיליון שקל אחרי הכסף. אליום מחזיקה בחברה 100% לפני העסקה, ולאחריה תחזיק 85%. אליום עצמה נסחרת לפי שווי של כ-100 מיליון שקל. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל החברה, אמר כי "ההשקעה מהווה הבעת אמון במערכת הייחודית של אלווטיקס, שתהווה חלופה בטוחה, יעילה והפיכה לניתוחים בריאטריים".

אלווטיקס היא פעילות שאותה הקימה אליום לפני כארבע שנים, בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה הלאומית של סינגפור. לאחרונה החלה החברה בניסוי קליני בבית חולים מוביל בהודו, וקיבלה מענק של 850 אלף שקל מהקרן הדו-לאומית ישראל-סינגפור (SIIRD). אליום מקווה כי לאחר ניסוי קליני מוצלח, תוכל כבר להתחיל בשיתוף פעולה עם גורם אסטרטגי מתחום הטיפול בסוכרת והשמנה. כמו כן מקווה אליום להנפיק בבוא היום את אלווטיקס בבורסה זרה.

תנאי ההנפקה כוללים מנגנון הגנה עבור סיבוב השקעה עתידי בחברה, ככל שיהיה: הנחה של עד 25% על השקעות נוספות שיבצעו המשקיעים, אם שווי הגיוס הבא יפחת מכ-72 מיליון שקל לפני הכסף. מכך אפשר ללמוד מעט על שווי הגיוס שאליו מכוונת החברה.

ערכת אלווטיקס, אשר מושתלת במעי הדק ומעוגנת בקיבה, נמצאת בשלב ניסוי בבני אדם, לאחר הצלחת הניסויים בחיות גדולות. המערכת מיועדת להקטין באופן משמעותי את ספיגת הסוכרים בדם, על-ידי בידוד המזון המעוכל ממנגנון ספיגת החומרים. דבר זה נעשה על-ידי שרוול הצמוד לדופן הפנימי של המעי הדק ומעוגן בקיבה. הפתרון מיועד להיות זעיר פולשני, הפיך, יעיל ובטוח לשימוש, לעומת ניתוחי מעקף קיבה וקיצורי קיבה, שהם בלתי הפיכים ועלולים לגרום סיבוכים.