תערוכת קומפיוטקס: אינטל מציגה "מוזיקת בינה מלאכותית"

ענקית המעבדים השיקה בטיוואן שורה של מעבדים ופיתוחים חדשים, בהם טכנולוגיה שמאפשרת למחשבים ניידים זמן פעולה של למעלה מ-20 שעות צפייה בווידאו, מעבד 28 ליבות, יכולות עריכת אנימציית תלת מימד משופרות ומערכת ליצירת מוזיקה מבוססת בינה מלאכותית • לנובו הציגה באירוע את הדור הבא של סדרת "יוגה" - מחשב נייד בעל מסך מגע כפול • אסוס הציגה מחשב בעל מסך במקום פד עכבר

חברת אסוס מציגה בתערוכת קומפיוטקס / צילום: רויטרס
חברת אסוס מציגה בתערוכת קומפיוטקס / צילום: רויטרס

ענקית השבבים אינטל השיקה היום (ג') בתערוכת קומפיוטקס שבטיוואן שורה של מוצרים ופיתוחים חדשים שיגיעו לשווקים עד סוף 2018 ובמהלך 2019. גרגורי בריאנט, סגן נשיא תאגידי ומנהל כללי של קבוצת המחשוב באינטל, הציג באירוע מעבדים מהדור השמיני אשר פותחו בישראל - וויסקי לייק למחשבים ניידים ואמבר לייק עבור מחשבי מהקטגוריות 2 ב-1 ומחשבים דקים וקלים. המעבדים החדשים שהושקו מציגים שיפור דו ספרתי בביצועים ותומכים בגלישה במהירות של 1 ג'יגה והם ישולבו ביותר משבעים דגמים שיושקו בסתיו הקרוב.

לצד המעבדים, אינטל הכריזה גם על טכנולוגיית Low Power Display, שמשפרת את חיי הסוללה הודות לצמצום בצריכת הכוח לתצוגת מסך ה-LCD באופן שאיפשר הוספת 8-4 שעות ניגון וידיאו. מחשבים אלה צפויים לצאת לשוק לקראת עונת החגים בסוף השנה האזרחית. בנוסף לשיפורים בחיי הסוללה, אמר בריאנט כי השיפור בצריכת החשמל התאפשרה הודות לטכנולוגיית Intel Low Power Display המכילה שיפורים במבנה האלקטרוני של הצג ובצריכת החשמל לתאורה האחורית. הצג עושה שימוש בטכנולוגיות שונות המשפרות את שיעורי הריענון שלו בהתאם לתרחישי שימוש ואלגוריתמים של אינטל, המאפשרים לנהל ביעילות רבה יותר את התאורה האחורית של הצג.

עוד הוצגו באירוע: מעבד אינטל שכולל מ-28 ליבות שלדברי בריאנט הינו אחד המעבדים המהירים מסוגו והנבדל ממתחריו בשל העובדה שכל הליבות במעבד זה קשורות לתושבת (Socket) אחת לעומת המתחרים אשר בהם הליבות מחוברות דרך 2-4 תושבות. "הדגש כאן אינו מספר הליבות דווקא", אמר בריאנט, "אלא היכולת להשיג שילוב של מספר גדול של ליבות עם תדרים גבוהים עבור עומסי עבודה מסיביים כגון מידול פיננסי, עיצוב ארכיטקטוני ותעשייתי ויצירת תוכן מקצועי". מעבד זה יושק ברבעון הרביעי של 2018.

מעבד נוסף עליו הוכרז באירוע הוא מהדורה מוגבלת של מעבד Core i7-8086K מהדור השמיני, שהושק לציון יום השנה ה-40 למיקרו מעבד אינטל 8086 המקורי. למעבד החדש תדר טורבו 5.0GHz ויחידת עיבוד ראשונה עם שש ליבות בתדר בסיס של 4GHz. ה-i7-8086K הוא המעבד הראשון של אינטל עם תדר טורבו של 5.0 GHz בליבה אחת ומעבד שש הליבות הראשון של אינטל עם תדר בסיס של 4.0 GHz. על פי אינטל, התדרים הגבוהים האלה מספקים ביצועים המאפשרים להתמודד עם המשחקים התובעניים ביותר ועם קצבי פריימים גבוהים.

כמו כן השיקה אינטל גם את הכונן הקשיח Intel Optane SSD 905P M.2 בנפח 1.4 טרה-בייט.

נציג לנובו ומנכ"ל יצרנית האלקטרוניקה הטיוואנית ASUS הציגו באירוע את הדור הבא של המחשבים הניידים הכוללים מסך כפול. לנובו הציגה את הדור הבא של מחשבי היוגה שבו מה שבאופן מסורתי הוא רכיב המקלדת במחשב הנייד - הוא מסך גם כן. מסך זה יכול לשמש כמקלדת וירטואלית בדיוק כפי שאנו רגילים מהסמארטפון. לדברי החברה, ההחלטה לפתח את הדור הבא באופן זה נבעה מכך שהתגלה ששלושה רבעים מהצרכנים אינם משתמשים ביוגה בתצורת הטאבלט שלו ומעדיפים להשתמש בו כמחשב נייד בצורת השימוש המסורתית. חברת אסוס הציגה מחשב נייד שבו רכיב פד העכבר הינו מסך מגע. עוד מאסוס, הוכרז באירוע כי החברה תהיה הראשונה לשלב במחשב רכיב חדש - מעבד צד - קטגוריית רכיבים בשם VPU (ר"ת: Vision Processing Unit).

בריאנט הצהיר גם על כמה מתוכניותיה של אינטל בתחום הבינה המלאכותית (AI), וסיפר על ההשקה הקרובה של תוכנית המפתחים לבינה מלאכותית. כמו כן הכריז כי עד סוף השנה תפיץ החברה ערכת מפתחים לבינה מלאכותית.

עוד הופיעו באירוע סגן נשיא ספקית הסלולר האמריקנית ספרינט שהכריז כי כבר ב-2019 תפרוש החברה תשתית דור 5 בסלולר שתתבסס על המודמים של אינטל, את המעבר לדור החמישי השווה הבכיר למעבר מטלוויזיה שחור-לבן לטלוויזיה צבעונית.

לקראת סיום האירוע הציג בריאנט את מה שהגדיר "מוזיקת בינה מלאכותית". על הבמה הופיע מוזיקאי שניגן על קלידים בלבד כאשר בראינט שימש כמתופף-אוויר (ניגן עם מקלות תיפוף בחלל הריק כאשר תנועותיו פוענחו ותורגמו למוזיקה), ברקע ניגנו נגן גיטרה וירטואלי ונגנית בס וירטואלית - פרי אילתור ממוחשב מבוסס בינה מלאכותית).