נתן חץ: "אנחנו רוצים להקים את אמות לונדון"

כך אמר היום מנכ"ל אלוני חץ בכנס שוק ההון של "גלובס" • "כל המספרים הכלכליים מראים שישראל תהיה בעוד 10 שנים במקום הרבה יותר טוב לעומת היום: הצמיחה תימשך, האוכלוסייה תמשיך לגדול בקצב מהיר יחסית, ולכן הביקוש למשרדים ימשיך לגדול בטווח הארוך"

נתן חץ בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר
נתן חץ בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר

"סוד ההצלחה שלנו טמון ב-3 דברים: הראשון זה אנשים. הדבר השני זה ראייה לטווח ארוך. אופק ההשקעה שלנו הוא 15-20 שנים, ובעידן של היום, כשזמן התגובה לפעמים הוא דקות, אנחנו מסתכלים לטווחים מאוד-מאוד ארוכים ומסתכלים למשל על בניין שמשך חייו הוא 70-100 שנים יעבור תקופות טובות יותר או פחות, ולכן בוחנים את הכלכלה מסביבו. הגורם השלישי הוא דיספלינה, כלומר משמעת ומתודת עבודה מסודרת" - כך אמר היום (ד') נתן חץ, בעל השליטה ומנכ"ל חברת ההשקעות אלוני חץ, באירוע "עושים שוק" של "גלובס" בתל-אביב. את חץ ראיין שי שלו, עורך שוק ההון ב"גלובס".

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, הנמצאת בשליטת המנכ"ל נתן חץ ודודי ורטהיים, פרסמה לאחרונה את תוצאותיה לרבעון ראשון של 2018. בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 2.2% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו בכ-344 מיליון שקל.

התזרים הנקי מפעילות (FFO) של אלוני חץ גדל בכ-13% והגיע ברבעון לכ-109 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה גידול של 1.4% ברווח הנקי, שהגיע לכ-144 מיליון שקל. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכמעט 6 מיליארד שקל לאחר עלייה של מאות אחוזים בשנים האחרונות.

שי שלו: איך הגעתם לתחום האנרגיה הירוקה?

חץ: "הסתכלנו על התחום והחלטנו שזה עתיד האנרגטי, ולכן הקמנו את אנרג'יקס. גם כאן אנחנו מסתכלים ופועלים לטווח הארוך. ראינו שאין מספיק גגות בארץ להפקת חשמל באמצעות אנרגיה סולארית, ולכן צריך שטחים. זה תחום מאוד-מאוד מתפתח, ואני מעריך שאנרג'יקס יכולה לצמוח בקצב מהיר יחסית בשנים האחרונות. זה תחום מרתק שאני מאוד מאמין בו".

איך אתה בוחר את המדינה הבאה שאליה אתה הולך להיכנס?

"כשאנחנו מחליטים לאתר שוק חדש, אנחנו בוחנים עשרות שווקים ולבסוף מקבלים החלטה. כך היה כשהחלטנו להשקיע בוושינגטון. צמצמנו לאט-לאט את השווקים הפוטנציאליים ולבסוף החלטנו. גם בלונדון, לאחר תהליך לימוד של שנה וחצי, החלטנו לבסוף על ההשקעה הגדולה בלונדון. אף אחד לא יודע מה יקרה בבריטניה בשנה-שנתיים הקרובות, אבל - שוב - אנחנו מסתכלים קדימה ל-15-20 שנה, ואף אחד לא יכול להזיז מלונדון את האוניברסיטאות שלה, את התשתיות שלה, את האוכלוסייה שלה וכו'... היא תמשיך להיות עיר מרכזית ומאוד חשובה, כך שגם אם יהיו שם כמה שנים קשות, בטווח הארוך יותר ההשקעה תשתלם".

איזה סוג של נכסים אתם מחפשים?

"למעשה אנחנו רוצים להקים את אמות לונדון. יש לנו שם צוות ניהולי קיים של כ-30 איש עם הרבה מאוד ניסיון וידע בשוק הזה".

יש בארה"ב לא מעט אתגרים היום, ועדיין אתם מגדילים השקעות שם. למה?

"אנחנו בוושינגטון, מתוך מחשבה שזה שוק מאוד מאוד יציב ולא מושפע ממחזוריות כמו השוק בניו-יורק למשל. יש שם וגם בשוק בבוסטון מרכזים של הרבה מאוד חברות אמריקאיות ובינלאומיות שמתכננות להגדיל את ההשקעות בשנים הקרובות".

אתה לא חושש מעודף היצע משרדים בגוש דן?

"לחשוש תמיד זה טוב. אבל שוב - כשאני מסתכל קדימה, כל המספרים הכלכליים מראים שישראל תהיה בעוד 10 שנים במקום הרבה יותר טוב לעומת היום. הצמיחה תימשך, האוכלוסייה תמשיך לגדול בקצב מהיר יחסית, ולכן הביקוש למשרדים ימשיך לגדול בטווח הארוך. מתישהו ברור שתהיה האטה מסוימת, ואולי עודף היצע, אבל אנחנו כאמור מסתכלים לטווח הארוך, ואני לא מוטרד מזה. גם אם בניין יעמוד על תפוסה של 50% במשך שנה, זה לא נורא. אין ספק שצריך להיות ממונף בצורה סולידית ונכונה ולהיערך לימים קשים תוך מזעור הסיכונים. אנחנו לא חיים משיערוכי נכסים".