ג'וליאני: נתניהו סגר דיל עם עיתון? כולם עושים את זה

כך אמר היום עורך דינו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש עיריית ניו-יורק לשעבר בכנס שוק ההון של "גלובס" • "התקשורת הליברלית לא אוהבת את טראמפ ונתניהו. הקייס נגד נתניהו הוא בדיחה. העובדה שהוא סגר דיל עם עיתון כדי לקבל כיסוי חיובי - אין פוליטיקאי שלא עושה את זה"

"הקייס נגד נתניהו הוא בדיחה, אין פוליטיקאי בעולם שלא סוגר דילים עם עיתונים כדי לקבל סיקור חיובי" - כך אמר היום (ד') רודי ג'וליאני, יועצו ומקורבו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש עיריית ניו-יורק לשעבר, באירוע "עושים שוק" של "גלובס".

בשיחה עם עורכת "גלובס" נעמה סיקולר ועם הכתבת והפרשנית הפוליטית טל שניידר החמיא ג'וליאני לנתניהו ואמר: "יש לכם הרבה מזל שיש לכם ראש ממשלה דגול כמוהו, שיש לו יחסים כאלה עם נשיא ארה"ב". הוא הגן על התנהלותו של טראמפ עם נשים ותקף את הרשות הפלסטינית ואת החשפנית סטורמי דניאלס שפרסמה חומרים מביכים על יחסיה עם הנשיא.

כשנשאל על יחסו להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, אמר ג'וליאני כי "אומות רשאיות לבחור את בירותיהן, וישראל בחרה את ירושלים. צריך לכבד את זה. אני לא חושב שבארה"ב היו מרוצים אם בעולם היו מחליטים שסינסינטי, בוסטון או לוס אנג'לס היא בירת ארה"ב. כבירה בחרנו בוושינגטון. אם אתה מכבד מישהו, אתה מכיר בבירה שלו, וזה סימן לחוסר כבוד שאתה לא עושה את זה. הסיבה היחידה שאנשים לא מכירים בירושלים היא כי הם נכנעים לפחד, שמקורו בטרור שיוצא מהרשות הפלסטינית".

סיקולר העירה לג'וליאני כי בסופו של דבר אנחנו הישראלים צריכים לחיות עם הפלסטינים, ולא האמריקאים. ג'וליאני השיב על כך: "לחיות איתם זה לא אומר לציית לכל בקשה לא רציונלית שלהם. הכאוס ברשות הפלסטינית צריך להיפסק, והרשות הפלסטינית צריכה להפוך לשוחרת שלום. רוב הישראלים לא טיפשים, והם רואים שהרשות לא מתאימה לקחת אחריות ומחנכת את הילדים שלה לרצוח. הם עושים בחירות מאד מסוכנות".

שניידר העירה לג'וליאני כי "הנשיא טראמפ יותר אופטימי, כי הוא מאמין בעסקת חבילה שתביא שלום, רק שהפלסטינים מחרימים את הנציגים שלו". ג'וליאני השיב כי "הנשיא אופטימי, אבל הוא ריאליסט - תראו איך הוא מטפל באיראן וצפון קוריאה בצורה שונה כל-כך מהנשיא הקודם שהשאיר כזה בלגן. אבל הנשיא שלנו לא יוותר על ביטחון - תראו איך הוא ביטל את הפגישה עם נשיא צפון קוריאה".

לדבריו, "כל הדינמיקה צריכה להשתנות, והפלסטינים צריכים להיות מוכנים לעשות צעדים שלא עשו בעבר. הם צריכים לעשות שלושה דברים: להכיר בישראל, לקדם את השלום ולצאת נגד הטרור - עד היום הם לא עשו את הצעדים האלה. הנשיאים הקודמים שלנו, אובמה וקלינטון, התעלמו מכך, והמצב רק החמיר. הכי חשוב שתהיה גישה מציאותית, וטארמפ נוקט בגישה הזאת עד היום".

טראמפ נשאל לדעתו על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "יש לכם הרבה מזל שיש לכם ראש ממשלה דגול כמו נתניהו. אני לא מסכים עם כל דבר שכל אחד עושה, ואני לא תמיד מסכים עם עצמי, אבל אני מאמין שהוא מנהיג דגול שמתכוון להפוך את ישראל לגדולה יותר, חזקה יותר ובטוחה יותר, ועד עכשיו זה עובד. הכלכלה שלכם במצב הרבה טוב. הייתם פעם מדינה סוציאליסטית, והייתם אולי די טובים ביחס לאזור שלכם, אבל עכשיו אתם ברמה העולמית. החזון שלו (של נתניהו) מאד הולם את העם הישראלי, שהוא אחד הכי יצירתיים בעולם. זה לא היה המצב לפני 25 שנה. היום אנשים מגיעים לישראל כי היא מותג על בתחום הביטחון הפיזי והסייבר".

ג'וליאני נשאל על עמדותיו של נתניהו בנושא תהליך השלום, ואמר כי "אי-אפשר לעשות שלום לבד. כשמנסים לעשות את זה, זה נגמר במלחמה, וזה אולי הלקח של מלחמת העולם השנייה, והמלחמה הקרה הייתה תוצאה של טעות של טרומן במשא-ומתן מול ברית-המועצות. אני מחזיק מנתניהו אדם מציאותי, והקשר שלו עם טראמפ נהדר - שני אנשים שמסתכלים על העולם בצורה מציאותית, מציבים מטרות, אבל לא מוכנים להקריב את עמיהם כדי להשיג את המטרות האלה".

החקירות נגד טראמפ ונתניהו היו הנושא המרכזי שעמד בשיחה עם ג'וליאני, לשעבר התובע הכללי של מדינת ניו-יורק ובהווה יועצו המשפטי של הנשיא טראמפ. "האם נשיא ארה"ב הוא מעל לחוק", נשאל טראמפ על-ידי שניידר, והשיב כי "החוק של ארה"ב קובע שלנשיא יש סמכות לחון אנשים שביצעו פשעים פדרליים, זה נקבע על-ידי האבות המייסדים שלנו. הנשיא קלינטון חנן פושעים שתרמו כסף לספרייה שלו, והוא יצא מזה נקי. טראמפ חף מפשע, הוא לא עשה שום דבר רע. יש אנשים שמנסים מאד קשה להפליל אותו,כי הם לא מסוגלים להתמודד נפשית עם העובדה שהוא נשיא, והם ממציאים תיאוריות. לנשיא הייתה זכות וחובה לפטר את ראש ה-FBI. אני מכיר את ה-FBI, והוא (ג'יימס קומי ע"ב) היה ראש ארגון נוראי שהדליף חומרים מתוך החקירה של הילארי קלינטון. לכנס מסיבת עיתונאים ולדבר על החקירה שלה זה היה כמו לומר 'אני לא אגיש נגדך כתב אישום, אבל את ביצעת רצח'".

ג'וליאני נשאל לגבי החקירות נגד נתניהו וטענתו של ראש הממשלה כי "אין כלום כי לא היה כלום", ואמר כי "התקשורת הליברלית לא אוהבת את נתניהו וטראמפ, ולכן היא מסקרת אותם בצורה לא מאוזנת. הקייס נגד נתניהו, לפחות לפי מה ששמעתי, הוא בדיחה. העובדה שהוא סגר דיל עם עיתון כדי לקבל כיסוי חיובי? אין פוליטיקאי אחד בעולם שלא עשה את זה. זה פוליטי. אני מעולם לא הגשתי כתבי אישום נגד פולטיקאים על דברים שפוליטקאים עושים רק כדי לקבל כיסוי חיובי".

"ומה לגבי ההקלות לשאול אלוביץ", נשאל ג'וליאני, והשיב: "כשהייתי ראש עיריית ניו-יורק, הצעתי משרות לאנשים שתמכו בי. אתה עושה טובות לאנשים שתמכו בך בפוליטיקה".

לדבריו, "הכנסתי פוליטיקאים ופקידים בכירים לכלא, ומה שג'יימס קומי עשה היה ניצול לרעה של ה-FBI נגד קלינטון ונגד טראמפ - צריך להעניש אותו על-כך. אני צריך להסביר למה אני מגן על אנשים שמנהלים נגדם רדיפה פוליטית? הקדשתי את חיי למחמה בפשע. אם התקשורת מסקרת אותך בצורה לא מאוזנת, צריך לתקוף אותה".

ג'וליאני נשאל גם על התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב, ואמר: "האם בישראל משודרת הסדרה 'האמריקאים'? הרוסים מנסים להשפיע על הבחירות שלנו מאז שנות ה-50, וצריך להשלים עם זה. האם אנחנו האמריקאים מעולם לא התערבנו בבחירות מחוץ לארה"ב? ברור שכן. אנחנו עושים את זה כדי להפיץ את ערכי הדמוקרטיה - כולנו מנסים להתערב בבחירות. השאלה אם זה נעשה בצורה בלתי חוקית - אם הם פרצו לחשבונות אי-מייל, אז זה אכן פשע, אבל הצד שחשבונות האימייל שלו נפרצו היה גם צריך להגן עליהם. אני לא יודע למה פוטין העדיף את טראמפ כנשיא, אולי הוא רצה להוכיח שהוא יכול. לא היה עיתונאי רציני אחד בארה"ב שחשב שטראמפ ינצח, אני חשבתי שינצח".

ג'וליאני נשאל האם אשתו של טראמפ חשבה שהוא ינצח בבחירות, והשיב: "נשים תמיד חושבות שבעליהן ינצחו. טראמפ הוא ג'נטלמן אמיתי שמכבד את אשתו ואוהב את בתו, ויש לו יחס חם לנשים הקודמות שלו - שזה לא משהו שאני יכול להגיד על כל אחד. לא שמענו שום מילה רעה עליו משתי האקסיות שלו".

לגבי סטורמי דניאלס אמר ג'וליאנ: "תסתכלו איזה סוג של נשים אומרות על טראמפ דברים רעים. אני לא מאמין לה. תתבעו אותי, אבל יש לה אמינות כמו של עורך דין שהעיפו אותו מתיק. גם אני בתור עורך דין קיבלתי תיקים שהיו לא אמיתיים". לאמירה זו ענתה סיקולר: "על הבמה הזו אנחנו מכבדים נשים".

ג'וליאני נשאל כיצד מלניה טראמפ חשה לנוכח סערת סטורמי דניאלס, ואמר: "היא מאמינה לבעלה, והיא לא חושבת שזה נכון. אני מכבד נשים, נשים יפות, נשים בעלות ערך, אבל אישה שמוכרת את גופה לצורך ניצול מיני - אני לא מכבד את זה. תסבירו לי איך נגרם לה נזק. מישהו שמוכר את גופו בשביל כסף - אין לו שם טוב".

באשר למדיניותו הכלכלית של טראמפ נשאל ג'וליאני על דוח התעסוקה האחרון בארה"ב שמצביע על המשך הצמיחה במדינה, ואמר כי "טראמפ מימש עד היום 60%-70% מהאג'נדה שלו. אובמה ניהל את הכלכלה שלנו בצורה איומה. שיעור הצמיחה היה גרוע, וההתאוששות נקראה בתקשורת שאהדה אותו 'התאוששות ללא מקומות עבודה' - אין דבר כזה.

"טראמפ, בהיותו איש עסקים מבין שהנושא החשוב ביותר הוא רפורמת המס והרגולציה שגורמת לעסקים שלנו נזקים במיליארדים בפארמה, בתעשיית הפיננסים ובחקלאות - אולי לא בתקשורת או ובתעשיית הבידור, שם אין רגולציה, כי התקשורת מוגנת על-ידי התיקון הראשון לחוקה. הוא הוריד הרבה רגולציה, וחברות מתחילות להרוויח הרבה יותר. רפורמת המס הייתה מאד-מאד חשובה, והאפקט שלה עדיין לא מורגש. טראמפ החזיר לארה"ב הרבה מאד כסף אמריקאי, ואנשים שהשקיעו בחברות האלה רואים את זה. אם פייזר תחזיר כסף מאירופה, היא תהיה שווה הרבה יותר".

לגבי המתיחות בין ארה"ב לסין אמר ג'וליאני כי "אנחנו מוכרים מכונית בסין, והם מטילים עליה מכס. הם מוכרים מכונית בארה"ב, ואין על זה מכס - זה לא סחר הוגן. היה חשש בארה"ב שאם תהיה קשוח עם סין בסחר, הם לא יעזרו לנו בצפון קוריאה, אבל טראמפ עשה את זה".

באשר לביטול הסכם הגרעין עם איראן אמר ג'וליאני כי "הנשיא רייגן, שהיה הנשיא הכי טוב במאה ה-20, אמר 'תסמכו אבל תבדקו'. אני בכלל חשבתי שצריך להעביר את מטה האו"ם לאצטרדיון היאנקיס. הרעיון של ההסכם עם איראן היה שאפשר להוריד חלק מהסנקציות אם הם יתקדמו בפירוק מנשק גרעיני. אובמה נתן להם מיליארדים מבלי שהם עשו דבר, שזה הדבר הכי טיפשי שאפשר לעשות, ואני שמח שהנשיא טראמפ ביטל את זה, אבל הנזק כבר נעשה, בכך שהם (האיראנים) כבר קיבלו הרבה כסף, ובכך שמדינות אירופה מסרבות להטיל עליהם סנקציות. אבל אם אנחנו נטיל עליהם סנקציות, זה יגרום להם נזק רב. הכלכלה שלהם כבר היום בצניחה חופשית, ופרצו אירועי מחאה ב-140 ערים באיראן. הנשיא טראמפ, בניגוד לאובמה, לא מתעלם מכך ומעודד את המפגינים".

ג'וליאני נשאל לגבי האפשרות שטראמפ יקבל פרס נובל על השגת הסכם לפירוק הנשק הגרעיני בצפון קוריאה, ואמר כי "לאור העובדה שנתנו אותו לערפאת, אני לא חושב שהפרס הזה שווה את זה".