עליות בסיום בוול סטריט; הנפט התייצב על 65 דולר לחבית

היום בגזרת המאקרו: נתון מלאי הנפט השבועיים ומאזן הסחר האמריקאי

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בארה"ב הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת. אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשהנאסד"ק ננעל בשיא חדש. 

 

היחסים הגיאופוליטיים המשיכו להעיב על השווקים הפיננסיים. טראמפ שוקל לחלק ל-2 את הסכם נאפטה (NAFTA - North America Financial Trade Agreement). בהסכם הנוכחי חברות ארה"ב, קנדה ומקסיקו - וטראמפ שוקל לפצל את מדיניות המס האמריקאית כך שארה"ב תתנהל מול קנדה בצורה אחת ומול מקסיקו בצורה אחרת. ומעבר לאוקיינוס, מסין נוד כי היא שוקלת לרכוש גידולים אמריקאיים בכ-70 מיליארד דולר. לא ברור כלל כי השינויים האלו (אשר מתגלגלים כבר מספר חודשים) משפיעים לרעה על השווקים הפיננסיים, אך הם כן תורמים לחוסר בהירות בהם. 

השבוע הנשיא טראמפ מציין 500 ימים בתפקיד והוא ציין בציוץ כי רבים מאמינים שהממשל תחתיו השיג יותר מכל ממשל אחר ב-500 הימים הראשונים. בכל הנוגע למניות, לפחות, בדיקה מדוקדקת של LPL Financial מראה נתונים מעט אחרים. טראמפ ממוקם במקום השישי מתוך ה-20 נשיאים הקודמים בכל הנוגע לתוצאות של מדד הדאו ג'ונס. בתקופת רוזוולד המדד עלה בכ-80%, בתקופת ג'ורג' בוש ב-31.3%, בתקופת קלווין קולידג' 26.9% ובתקופת וורן הארדינג, 26.8%. בתקופת טראמפ המדד עלה ב-25.2% - רק קצת מעל העלייה שחלה בתקופת אויבו הפוליטי ברק אובמה - 24.9%.

גזרת המאקרו

הנתון הראשון שהתפרסם היום הוא נתון מלאי הנפט השבועיים, שהראה עלייה של 2.1 מיליון חביות לעומת תחזית לירידה של 2 מיליון חביות לעומת ירידה של 3.6 מליון חביות בשבוע שעבר. 

הנתון השני שהתפרסם הוא מאזן הסחר האמריקאי, שהציג מאזן שלילי של מינוס 46.2 מיליארד דולר, לעומת תחזית למאזן שלילי של 50 מיליארד דולר. 

מרכזות עניין

יחי הריטייל? מניית מייסיס זינקה אמש במסחר בין היתר בשל פרסומי אנליסטים שונים בארה"ב לפיהם החשש מאמזון הוא מוגזם וכן מהעובדה שאחת המתחרות הגדולות של מייסיס בניו-יורק, האדסונ'ס ביי, הודיעה כי היא תסגור את חנות הדגל שלה בשדרה החמישית. מניות ריטייל נוספות שנהנו מהודעה זו של האדסונ'ס הן גאפ  ומייקל קורס  שגם הן זינקו אמש.

תשנה כיוון? נידהם אשררה את ההמלצה שלה לטסלה  על "החזק", ובדוח נכתב כי "הכל תלוי במודל 3". לפי הדוח, אם החברה תצליח לייצר 5,000 כלי רכב עד סוף החודש היא תסמן אבן-דרך משמעותית במיצובה הפיננסי. 

טוויטר - ריכזה עניין שלילי לאחר שנודע שהמניה שוקלת להנפיק חוב בסה"כ של 1 מיליארד דולר בצורה של חוב המיר למניה או חוב המיר למזומן. 

יונייטד הלת' סרוויסס  - המניה ריכזה עניין חיובי לאחר שהיא הודיעה על העלאת הדיבידנד הרבעוני שלה ב-20% ל-90 סנט למניה לעומת 75 סנט למניה. גובה הדיבידנד החדש מסמל תשואה של 1.47% משווי המניה.