דלק תמלוגים חתכה ב-15% את השווי כדי להשלים את ההנפקה

החברה גייסה בשלב הראשון כ-404 מיליון שקל באג"ח, כך שבסך-הכול גייסה כ-530 מיליון שקל • בעלת השליטה, קבוצת דלק, משלימה בכך צעד נוסף בהיפרדות ממאגר הגז "תמר"

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

מניות חברת דלק תמלוגים צפויות להתחיל להיסחר בבורסה בתל-אביב בשבוע הבא. זאת, לאחר שהחברה השלימה השבוע את השלב המנייתי בהנפקה שלה וגייסה עוד כ-130 מיליון שקל (כ-36 מיליון דולר), לפי מחיר המינימום שנקבע על 10.87 שקל למניה.

בשלב הראשון של ההנפקה גייסה דלק תמלוגים 113 מיליון דולר (כ-404 מיליון שקל) באג"ח, כך שבסך-הכול מסתכם הגיוס בכ-530 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר) - ובעלת השליטה, קבוצת דלק (באמצעות דלק אנרגיה), יכולה לסמן V על מהלך היפרדות נוסף ממאגר הגז "תמר". עם זאת, דלק אנרגיה תישאר עם החזקה של 40% מההון של דלק תמלוגים, שכן הנפקת המניות זכתה לביקושים חלשים יחסית והחברה נאלצה לקצץ כ-15% משוויה של דלק תמלוגים לצורך השלמת המהלך. 

מספרים בהנפקת דלק תמלוגים
 מספרים בהנפקת דלק תמלוגים

תמלוגי-על מהכנסות מאגר "תמר"

דלק תמלוגים היא חברה ייעודית שהקימה קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, במטרה לקלוט את "תמלוג-העל" שלו זכאית החברה הבת, דלק אנרגיה, ממאגר "תמר". הריבית על האג"ח הדולרית (מח"מ של כ-4.7 שנים) נקבעה על 5.48%. האג"ח זכתה לדירוג Aa3 באופק יציב מחברת מידרוג.

תמלוג-העל שלו זכאית קבוצת דלק ממאגר "תמר" עמד עד סוף 2017 על 1.5% מהכנסות המאגר, וקפץ לרמה של 6.5% בינואר השנה, לאחר שהוחזרה ההשקעה במאגר הגז. לאחר השלמת ההנפקה תוכל דלק אנרגיה למכור את תמלוגי-העל להם היא זכאית מההכנסות שמניב "תמר" (4.9%) לדלק תמלוגים תמורת כ-170 מיליון דולר. קבוצת דלק, המחזיקה ב-88.2% ממניות דלק אנרגיה, תישאר עם זכות לקבלת תמלוג-על של כ-1.6% מתזרים ההכנסות של "תמר".

נזכיר כי ביולי 2017 ביצעה קבוצת דלק מהלך דומה, כשחברה ייעודית שהקימה, תמר פטרוליום, גייסה בהנפקת אג"ח סכום ענקי של כ-650 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד שקל), ומאוחר יותר עוד 200 מיליון דולר בהנפקת מניות. זאת, לצורך רכישת 9.25% מהזכויות ב"תמר". מאז ההנפקה רשמה מניית תמר פטרוליום ירידה של קרוב ל-20%, בין השאר, על רקע חששות מהצטמקות תזרים המזומנים המגיע מ"תמר" בשנים הקרובות, ושוויה בבורסה הגיע לכ-1.5 מיליארד שקל.