וול סטריט ננעלה בעליות מתונות על רקע המתיחות ב-G7

הסכסוכים בין מנהיגי ה-G7 הגבילו את העליות • בסיכום שבועי ננעלו המדדים בעלייה של כ-1%

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ו') בעליות מתונות, על רקע המתח ההולך וגובר בין ארה"ב לשותפות עיקריות שלה לסחר עם פתיחת פסגת ראשי ה-G7 בקנדה, לאחר שארה"ב הטילה מכסים על אירופה, קנדה ומקסיקו לאחרונה. 

 

מוקדם יותר נרשמו ירידות במדדים, בהובלת מניות אפל וחברות השבבים. בזירת המאקרו לא התפרסמו נתונים חשובים. 

תשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עמדו היום ברמה של 2.92%, ירידה של 0.05% לעומת המסחר אתמול בארה"ב.

נשיא ארה"ב טראמפ הגיב אתמול לניסיונות של נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת קנדה טרודו לבודד את ארה"ב בפסגת מנהיגי ה-G7. טראמפ צייץ הלילה ואמר כי "עודף הסחר השנתי של אירופה מול ארה"ב עומד על 151 מיליארד דולר וקנדה לא נותנת לתוצרת חקלאית מארה"ב להכנס לשטחה. אני מחכה לפגישה עם טרודו ומקרון מחר".

המשקיעים המשיכו לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות בשווקים מתפתחים, ובעיקר בברזיל לאחר ירידה חדה בבורסה של סאו פאולו אתמול, ולאלה הנוגעות להסכמי הסחר.

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צוטט אתמול בכלי התקשורת בארה"ב לקראת פגישת ה-G7 כשהוא אומר שהנשיא טראמפ צריך להיזהר במה שהוא מבקש, בכל הנוגע להסכמי סחר פרטניים בין ארה"ב לשאר מדינות העולם. לכאורה מדובר בשיפור התנאים עבור ארה"ב - נתון חיובי אך לא בטוח שהאינטרס האמריקאי הוא לטלטל את שאר כלכלות העולם כי הרי אם שותפות הסחר של ארה"ב ייקלעו לקשיים לא יהיה עם מי לעשות עסקים.

חברת ורינט  פרסמה דוחות והיכתה את תחזיות האנליסטים ב-5 סנט ברווח למניה, כשהציגה רווח של 53 סנט למניה ברבעון האחרון.  

מדדי הטכנולוגיה רשמו אתמול ירידות ברובם. מניות ההייטק המובילות, ביניהן פייסבוק , נטפליקס, אמזון  ואלפאבית, הובילות את הירידות.