מנכ"ל ורינט: "מסתכלים על הזדמנויות לשפר את המרווחים"

דוחות חיוביים לחברת הטכנולוגיה, שלאחרונה פורסם כי בכוונתה לרכוש את חברת הסייבר NSO לפי שווי של מיליארד דולר • המנכ"ל דן בודנר: "אנחנו לא מגיבים לשמועות, וכמובן אין מה להודיע בנושא זה"

דן בודנר / צלם: איל יצהר
דן בודנר / צלם: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה ורינט פרסמה ביום חמישי, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון שלה. הדוחות היו חיוביים וכך גם התחזית קדימה, וביום שישי מחיר המניה עלה מעט לכ-44.5 דולר, שיא של כחצי שנה, שמשקף לחברה שווי שוק של כ-2.8 מיליארד דולר. ורינט מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, והפתרונות שלה נועדו למעשה לקחת אוסף של מידע ולהפוך אותו למידע מודיעיני, לצורך קבלת החלטות ולפעולה ספציפית.

ורינט עלתה לאחרונה לכותרות על רקע הדיווחים שבכוונתה לרכוש לפי שווי של מיליארד דולר את NSO, חברה שהוקמה בישראל ונמצאת כיום בבעלות אמריקאית, העוסקת בפתרונות סייבר מודיעיניים שנויים במחלוקת. בינתיים, בדוחות הכספיים ובשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסומם, כמעט ולא דובר על הרכישה הפוטנציאלית.

בתגובה לשאלת אנליסטית בנושא, השיב מנכ"ל ורינט, דן בודנר, כי "אנחנו לא מגיבים לשמועות, וכמובן אין מה להודיע בנושא זה", אך פירט בנושא אסטרטגיית הרכישות של ורינט באופן כללי. לדבריו, בתחום הסייבר ישנו ביקוש חזק לתוכנות בתחום כריית המידע (data mining), ומדובר בשוק מבוזר מאוד עם הרבה הזדמנויות לצמיחה לא-אורגנית עבור ורינט. "בתחום הזה, היסטורית, לא ביצענו הרבה רכישות, אך אנחנו תמיד מסתכלים על הזדמנויות טובות לבנות גודל ולשפר את המרווחים, כמובן בשווי סביר", אמר בודנר.

מעבר לרווח תפעולי וצמצום ההפסד הנקי

שנת הכספים של ורינט מתחילה בחודש פברואר, כך שכעת פורסמו דוחות הרבעון הראשון של שנת הכספים 2019 (השנה שתסתיים בינואר 2019). החברה הציגה בדוחות הכנסות של כ-289 מיליון דולר, צמיחה של 10.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. התפלגות המכירות לפי תחומי פעילות מצביעה על כך שההכנסות מהתחום העסקי-אזרחי (Customer Engagement) היוו קרוב ל-65% מכלל ההכנסות, והיתר הגיע מהתחום הביטחוני (תחום הסייבר). בשוק האזרחי הצמיחה בהכנסות הייתה בשיעור של 9.7% לרמה של כ-186 מיליון דולר, ובתחום הביטחוני נרשמה צמיחה של 12.9%, לכ-103 מיליון דולר.

על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורינט רשמה ברבעון הראשון רווחיות גולמית של 60.6%, עלייה מ-57.5% ברבעון המקביל. למרות עלייה בהוצאות התפעוליות, ורינט עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי בסך 7.8 מיליון דולר, ובשורה התחתונה, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות צומצם משמעותית, מ-19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-2.2 מיליון דולר ברבעון הפיסקאלי הראשון.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות כגון הוצאות על רכישת חברות, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים ורישום התגמולים מבוססי ההון לעובדים, ורינט רשמה ברבעון רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 34.5 מיליון דולר, גידול של 11.4%. בכך הגיע הרווח הנקי למניה ל-53 סנט, גבוה מתחזיות האנליסטים. במקביל, ה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-8% והסתכם ב-54.3 מיליון דולר.

במהלך הרבעון ורינט ייצרה כ-60.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל. בסיום התקופה היו לחברה כ-424 מיליון דולר בקופה, לעומת חוב לטווח ארוך של כ-799 מיליון דולר.

צפי לצמיחה שנתית של 7% בהכנסות ו-10% וברווח

ורינט משאירה ללא שינוי את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות לצמיחה בשיעור חד-ספרתי בינוני בהכנסות מהתחום האזרחי, ולצמיחה של 10% בהכנסות מתחום הסייבר. החברה צופה הכנסות של כ-1.23 מיליארד דולר ורווח נקי של 3.09 דולר למניה - צמיחה צפויה של 6.9% ושל 10%, בהתאמה, ביחס לשנה שעברה.

"המומנטום של השנה שעברה המשיך עם התחלה חזקה לשנה זו, ואנו מרוצים מהצמיחה בשיעור של כ-10% בהכנסות הרבעון הראשון. אנחנו מאמינים שהתוצאות שלנו משקפות את הביצוע המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלנו ואת המעמד התחרותי המוביל שלנו, הן בתחום ה-customer engagement והן בתחום הסייבר", מסר בודנר. "הרבעון הראשון מספק לנו בסיס חזק לעוד שנה מוצלחת של צמיחה בהכנסות והתרחבות שולי הרווח, כשהיעד שלנו הוא השגת צמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווח הנקי על בסיס Non-GAAP". 

מניית ורינט השלימה עלייה של 46% מהשפל אליו הגיעה בתחילת 2016, אך בהשוואה לשיא שנקבע במניה רק לפני שלוש שנים (בתחילת יוני 2015), המחיר הנוכחי עדיין נמוך ב-33% מהשיא. באותה תקופה מניית ורינט נסחרה ברמות של מעל 66 דולר, ששיקפו לחברה שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר.