דיווח: אפל תייצר 20% פחות מדגמי האייפון החדשים שלה השנה

בעקבות הדיווח, מניותיה של אפל ורבות מיצרניות הרכיבים שלה - כמו אינטל, קוואלקום, AMS ו-Dialog Semi - חוו ירידות

אייפון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אייפון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אפל צפויה לייצר 80 מיליון מכשירים משלושת דגמי האייפון שתשיק השנה - ירידה של 20% ממה שתכננה בשנה שעברה עבור מכשירי אייפון 8 ואייפון X - כך דיווח העיתון היפני "Nikkei" בסוף השבוע.

בעקבות הדיווח, מניותיה של אפל  ורבות מיצרניות הרכיבים שלה - כמו אינטל , קוואלקום , AMS ו-Dialog Semi - חוו ירידות.

האנליסט ג'יימס קורדוול מחברת Atlantic Equities אמר לרויטרס כי "צריך להסתכל על החדשות האלה בתוך ההקשר. אפל הייתה כנראה אופטימית מדי בשנה שעברה לגבי האייפונים החדשים, ונשארה עם מלאי שלא נמכר. ההזמנות הנמוכות יותר הפעם מתקשרות, לפחות באופן חלקי, לכך שאפל היא כעת מעט ריאליסטית יותר".

קורדוול הוסיף כי "ככל שהשיפורים באייפון משנה לשנה הופכים לשוליים יותר, לשכנע צרכנים לשלם עבור הדגם החדש ביותר עשוי להפוך להיות קשה יותר, מאחר שהדגם הישן הוא בפועל טוב באותה מידה".

גם לפני פרסום הדוח הרבעוני הראשון של אפל ל-2018 עלו תחזיות פסימיות לגבי מכירות האייפונים, אלא שאז החברה הוכיחה כי היו שגויות. מניית אפל איבדה עשרות מיליארדי דולרים בימים לפני פרסום הדוח על רקע חשש שהעלו ספקיות החומרה מפני האטה בביקוש לאייפון X. לבסוף אפל פרסמה כי נמכרו ברבעון 52.2 מיליון אייפונים, כמות שהייתה אמנם נמוכה מציפיות האנליסטים, אך זהה לכמות שנמכרה ברבעון הרביעי של 2017 וגבוהה ב-3% מברבעון המקביל ב-2017.

אפל אמנם לא מפרטת כמה מכשירים נמכרו מכל דגם, אך העובדה כי ההכנסות מהאייפונים עלתה ברבעון הראשון של 2018 ב-14% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, הצביעה על כך שככל הנראה מכירות אייפון X היו חזקות מהצפוי.