קנאשור תקים פעילות לגידול קנאביס בנוסף לפעילות העיבוד

זאת יעשו בנוסף לרכישת קנאביס מן המגדלים הישראלים

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

חברת קנאשור (Canassure), המועמדת להתמזג לחברת דירקט קפיטל, הודיעה על כוונתה להקים פעילות גידול קנאביס בתוך מתקן שבבעלותה, בנוסף לפעילות עיבוד הקנאביס שהיא מקימה במפעל שברשותה.

קנאשור היא ספין אוף של חברת סולבר (המייצרת מוצרי סויה). לפני כשבועיים הודיעה דירקט קפיטל הבורסאית על כוונתה למזג את קנאשור לתוכה. קנשור נמצאת בתהליך הקמה של מפעל לעיבוד תוצרת קנאביס באיכות GMP, בתוך מה שהיה פעם מפעל עיבוד חלבונים של סולבר, אך היום אינו בשימוש. במפעל אמור להתחיל לייצר מוצרי קנאביס מבוקרים ב-2019.

עד כה ציינה קנאשור כי בכוונתה לרכוש את הקנאביס שתעבד במפעל שלה ממגדלים ישראלים שאין להם מפעל. כעת הכוונה היא להמשיך ולרכוש קנאביס ממגדלים חיצוניים, אך במקביל גם לגדל את המוצר באופן עצמאי, כאשר גידול שאיננו בשדה אלא במתקן מקורה, הוא גידול יקר יותר, אך גם כזה המאפשר בקרה מדוייקת יותר של תנאי הגידול, מצב שאמור ליצור אחידות גבוהה יותר בין הצמחים.

כיום בשוק האמריקאי והקנדי כל הגידולים מיוצרים במבנים מקורים וסגורים, הן משיקולי מזג אוויר והן משיקולי בקר. ייתכן ובעתיד, יעדיפו לקוחות מן השווקים הללו לרכוש רק קנאביס שגודל בתנאי מזג אוויר ותאורה מבוקרים.

"האפשרות לגדל את הצמח בעצמנו תעניק לנו יתרון מסחרי, של מוצר איכותי יותר - וגם יתרון מחקרי", אומר יו"ר קנאשור, ניר פלס. גידול הצמח בתנאים מבוקרים ככל האפשר, יאפשר לבצע ניסויים במוצר אשר תוצאותיהם ניתנות להכללה מסויימת לגבי צמחים אחרים שגדלו באותה הצורה.

כיום קנאשור היא החברה היחידה שקיבלה אישור מהיק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, לגידול קנאביס במתקן מקורה, לצורך מסחרי.

החברה לא סיפקה תחזיות למועד שבו יושק המתקן ולא ציינה איזה שיעור מן הפעילות שלה יעבור דרכו.

מאז ההודעה על הכוונה להמזג פעילות קנאביס במרץ האחרון, עלתה מניית חברת דירקט קפיטל ב-100% והחברה נסחרת לפי שווי של 20 מיליון שקל. היום איבדה המניה 2.3% מערכה.