שיאומי אולי מצליחה בשטח, אבל הפסידה מיליארד ד' ברבעון

הדוחות הכספיים של יצרנית הסמארטפונים הסינית חשפה הפסד ברבעון האחרון • החברה בדרכה להנפקה הגדולה ביותר מאז עליבאבא לפני 4 שנים

מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון
מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון

שיאומי פרסמה את נתוני החברה לרבעון הראשון של 2018, וחשפה הפסד של 1.1 מיליארד דולר בשלושה חודשים. ההפסד נובע מהוצאות חד פעמיות של החברה ברבעון הראשון. בניכוי אותן הוצאות, שיאומי מציגה רווח של 162 מיליון דולר.

פרסום הנתונים מגיע במקביל להכנות להנפקת החברה הסינית, שצפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר בעולם מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. יצרנית הסמארטפונים בת השמונה מעוניינת שההנפקה תסייע להתרחבותה מחוץ לשוק הסיני, ולפיתוח של מכשירים ושירותי מדיה.

ההנפקה של שיאומי תיערך בהונג קונג, בעקבות רגולציות חדשות שמטרתן למשוך חברות טכנולוגיה מקומיות לבצע הנפקות בהונג קונג וסין. החברה מעוניינת על פי דיווחים לגייס עשרה מיליארד דולר בהנפקה, ולהגיע להערכת שווי של 60-70 מיליארד דולר. בחודש שעבר שיאומי פתחה חנות ראשונה בפריז, והחברה הצהירה מספר פעמים כי היא מעוניינת למכור סמארטפונים גם בארה"ב ולהתחרות באפל בשוק האמריקאי.

ההכנסות של שיאומי ברבעון הראשון עמדו על 34.4 מיליארד יואן. החברה הראתה צמיחה במכירות של מכשירי בית חכם ושירותי אינטרנט. 31.8% מההכנסה ברבעון הראשון הגיעו ממכירות מכשירים כמו קורקינטים, מטהרי אוויר ושירותי אונליין כמו אפליקציות.

מכירות הסמארטפונים של שיאומי, שמהווים את העסק הגדול ביותר שלה, תרמו ל-67.5% ממכירות החברה ברבעון הראשון, ירידה מהרבעון המקביל ב-2017 בו היוו 70% מהמכירות.