פרקליטות המדינה סגרה את התיק נגד גולן דוידי מחברת נת"י

בנימוק של העדר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום, נסגר תיקו ראש מטה המנכ"ל בחברת נתיבי ישראל בפרשת השחיתות לכאורה • החלטות נגד שאר החשודים טרם התקבלו אך לפי ההערכות מרביתם יועמדו לדין

נתיבי ישראל / צילום: תמר מצפי
נתיבי ישראל / צילום: תמר מצפי

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה אתמול (א') לבאי כוחו של גולן דוידי, ראש מטה המנכ"ל בחברת נתיבי ישראל (נת"י), כי קיבלה את טענותיהם בשימוע שנערך לדוידי והחליטה לסגור את התיק הפלילי נגדו. זאת, בנימוק של העדר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום.

עו"ד דרור מתתיהו, שותף ומנהל מחלקת צווארון לבן במשרד עוה"ד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות' המייצג את דוידי מסר בתגובה: "טענותינו נשמעו על ידי הפרקליטות בקשב רב, בראש פתוח ובנפש חפצה. אנו מברכים על החלטת הפרקליטות.

נזכיר כי באוקטובר 2017 הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה ל-30 מחשודי פרשת השחיתות לכאורה בחברה הממשלתית נתיבי ישראל (נת"י - מע"צ לשעבר) ול-13 חברות ספקיות שלה על החלטתה להעמיד אותם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות, המסים, הלבנת ההון ועוד - כל אחד לפי חלקו. זאת, לאחר שגובשה תשתית ראייתית להתנהלות פלילית ולשחיתות עמוקה שהייתה נהוגה בנת"י במשך למעלה מעשור, במעורבות של מנהלים ועובדים ברבדים שונים בחברה, וכן במעורבותם של מתכננים, קבלנים ונותני שירות אחרים לחברה.

בין היתר, הוחלט להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי החשוד כי נתן שוחד יחד עם גיסו, אלכס אקרמן, לגורמים בנת"י, ובהם איגור וגנפלד, לשעבר עובד בכיר בחברה, איתן איידלמן ובוריס אברהמוב. השימועים בתיק התקיימו בחודשים האחרונים ולאחריהם, כאמור, הוחלט לסגור את התיק נגד דוידי. החלטות נגד חלק גדול מהחשודים טרם התקבלו אך לפי ההערכות מרביתם יועמדו לדין.