סטארט-אפ | בלעדי

סטארט-אפ הפינטק Jifiti בדרך לשת"פ עם מסטרקארד

במסגרת ההסכם תשווק ענקית האשראי את פתרון מימון הלקוחות של ג'יפיטי: "קפיצת דרך ענקית מבחינתנו"

ענקית האשראי מסטרקארד בדרך לשיתוף פעולה משמעותי עם הסטארט-אפ הישראלי Jifiti, אשר עתיד להפוך את החברה הישראלית לחולייה מרכזית בכל עסקת מימון לקוחות (Consumer financing) שתיעשה במהלך קניות פיזיות ומקוונות.

הטכנולוגיה של ג'יפיטי מאפשרת לחנויות להציע ללקוחות לרכוש מוצרים באמצעות אשראי תשלומים, מבלי שהעסקה עוברת דרך מערכת ניהול הקופות של החנות. החברה אינה מלווה כסף בעצמה, אלא מחברת את הלקוחות למלווים שונים ומאפשרת לקמעונאי להציע הלוואות בחנות הפיזית או המקוונת. עסקאות מימון לקוחות מסוג זה מקובלות מאוד בארה"ב בקניות בסכומים גדולים, מה שמתאים לרשתות שג'יפיטי עובדת איתן, כמו איקאה או Nebraska Furniture Mart של וורן באפט.

בין היתר פונה ג'יפיטי לזוגות שהכינו רשימת מתנות (Gift Registry) לקראת חתונה, תופעה מקובלת בארה"ב, שבה שוק המתנות נאמד בעשרות מיליארדי דולרים. המערכת מאפשרת לזוגות לרכוש בעסקת תשלומים את יתרת המתנות, שביקשו לקבל ואיש לא העניק להם כמתנה. שירות נוסף מאפשר להפוך כל מוצר בחנות למתנה דיגיטלית שלקוח יכול לשלוח באימייל, והנמען יכול לקבל אותה או להחליף אותה במזומן בערך שווה. מוצר זה זמין ברשתות קמעונאיות בולטות בארה"ב, כמו איקאה, נייקי וספורה.

שאול ווייסבנד, סמנכ"ל השיווק של ג'יפיטי, אומר ל"גלובס" כי ההסכם עם מסטרקארד מבוסס על תשתית טכנולוגית שנבנתה יחד עם חברת האשראי בשנים האחרונות, ויושם לראשונה בחנויות איקאה בארה"ב. לפני חמישה חודשים העניקה מסטרקארד לג'יפיטי רישיון לפעול מחוץ לארה"ב מבלי להזדקק לבנק מגבה, ובמרץ נחתם בין החברות הסכם הפצה נוסף.

"לפי ההסכם החדש מסטרקארד תשווק את הפיתרון של ג'יפיטי לכל החנויות הקמעונאיות שהיא עובדת איתן, שזה אומר כולם, כפלטפורמה האולטימטיבית לצורך מימון לקוחות", אומר וויסבנד. לדבריו חברת האשראי תתייחס לג'יפיטי כ"שותפת מסטרקארד מועדפת", והיא עשויה להשקיע בסבב הגיוס הקרוב של החברה, המתוכנן לרבעון השלישי.

עוז עזריה, דירקטור פיתוח עסקי במסטרקארד ישראל, אומר כי "במסגרת ההסכם מסטרקארד תסייע בהפצת הטכנולוגיה לקהל לקוחותיה ברחבי העולם כפתרון טכנולוגי לחיבור בנקים ומלווים שונים לשוק הריטייל, ללא צורך באינטגרציה". עזריה מספר כי ההיכרות עם ג'יפיטי נוצרה במסגרת תוכנית הסטארט-אפים הגלובלית של מסטרקארד, ו"מיד היה קליק". לאחר מכן פגשו מנהלי ג'יפיטי בכירים במסטרקארד שהתרשמו מהם ומהיכולות שפיתחו, וכך נוצר העיבוי בשיתוף הפעולה.

"מבחינת החברה שלנו זו קפיצת מדרגה ענקית", מסכם ווויסבנד, "לא רק מבחינת האמון שקיבלנו ממסטרקארד אלא גם מבחינת ההזדמנות העסקית. אם תחום מתנות החתונה הוא Nice to Have עבור הקמעונאים, תחום ה-Consumer Financing זה שוק של מעל טריליון דולר. זה משהו שכל חנות חייב להציע ללקוחות שלו".