שגריר: עסקה ראשונה ל-Car2Go למכירת רישיון שימוש באירופה

במסגרת ההסכם ייעשה שימוש במערכת של GoTo מוביליטי, חברה-בת של Car2Go, בספרד, בפורטוגל ובאיטליה

מיזם הרכב השיתופי Car2Go, שבו מחזיקה חברת שגריר (72.4%), ממשיך בהרחבת הפעילות מחוץ לישראל: הבוקר (ד') דיווחה שגריר לבורסה כי GoTo מוביליטי, חברה-בת של קארטוגו, התקשרה עם חברת שיתוף רכב הפועלת באירופה ונמצאת בבעלות יצרנית כלי רכב מהגדולות בעולם, בהסכם ראשון למתן רישיונות לשימוש במערכת של GoTo בכלי רכב שיתופיים המופעלים על ידי החברה האירופית.

בשלב הראשון המערכת תותקן ב-200 כלי רכב במדריד, כשהחברה האירופית תעביר תשלום בכל חודש עבור כל רכב העושה שימוש במערכת. ההכנסות מהעסקה לא צפויות להיות מהותיות עבור החברה בשלב הראשוני, כשבהמשך צפויה החברה האירופית לעשות במערכת שימוש גם בערים נוספות בספרד, בפורטוגל ובאיטליה. 

ההסכם בין הצדדים נחתם למשך שנתיים, והוא יחודש באופן אוטומטי לתקופות נוספות בנות שנה כל אחת, אלא אם אחד הצדדים הודיע על רצונו שלא לחדש את ההסכם בהודעה מראש שלושה חודשים לפני סיומו. בקארטוגו מעריכים כי הפעילות צפויה להתחיל במהלך ספטמבר 2018, לאחר ש-GoTo תשלים את הפעולות הנדרשות לצורך התאמת המערכת לצורכי הלקוח. 

שגריר
 שגריר

מניית שגריר עלתה ב-5%

מדובר במכירה ראשונה של המערכת הטכנולוגית שפיתחה GoTo לתחבורה שיתופית, הכוללת מערכת לניהול באמצעות אפליקציות, אתר הזמנות, מערכת ניהול צי רכב, מערכת BI, מערכת CRM, מערכת בילינג, מחשב רכב, מולטימדיה ועוד.

מניית שגריר  הגיבה להודעה היום בקפיצה של 5%. מאז שהתחילה להיסחר בבורסה לפני כשנתיים, עלתה שגריר ביותר מ-200% ושווי החברה הגיע לכ-150 מיליון שקל.

קארטוגו התחילה את פעילותה בישראל לפני כעשור, והיא פועלת בגוש דן, בקריות ובחיפה, וצפויה להתחיל בפעילות בירושלים ובנתניה ברבעון השלישי השנה. גם בערים אשדוד וראשון לציון צפויה תחילת פעילות בקרוב. החברה מציעה השכרת מכוניות לתקופה קצרה, במודל שקיים בערים שונות בעולם.

בחודש שעבר דיווחה שגריר כי פעילות קארטוגו מתרחבת לאי מלטה. הפעילות במלטה תבוצע באמצעות חברה חדשה שתוקם, ובה תחזיק קארטוגו 53.5% מההון, החברה המלטזית Debono תחזיק ב-33.5% ושני שותפים נוספים במיזם יחזיקו ביתרה (13%). במסגרת המיזם העניקה ממשלת מלטה לקארטוגו רישיון בלעדי להפעלת פרויקט כלי רכב שיתופיים בחניות ציבוריות (450 חניות ייעודיות ברחבי האי), שמלטה תעמיד לטובת הפרויקט למשך 10 שנים. קארטוגו תרכוש ותפעיל 150 כלי רכב חשמליים עבור הפרויקט.

שגריר פועלת בשני תחומים: פעילות עיקרית בתחום של אספקת שירותי רכב לחברות הביטוח, וכן שיתוף והשכרת כלי רכב באמצעות קארטוגו. הכנסות תחום שיתוף והשכרת הרכב צמחו ב-72% בשנת 2017 לעומת 2016, לרמה של כ-34 מיליון שקל (מתוך הכנסות של כ-222 מיליון שקל בתקופה זו). הרווח התפעולי מהפעילות זינק ב-178% והסתכם אשתקד בכ-8.3 מיליון שקל (36% מהרווח התפעולי של שגריר ב-2017).

ברבעון הראשון השנה גדלו ההכנסות מפעילות שיתוף והשכרת הרכב ב-8.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-9.2 מיליון שקל. ואולם, הפעילות רשמה הפסד תפעולי של כחצי מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עקב התרחבות המיזם לערים נוספות וגידול בעלויות של פיתוח המערכת הטכנולוגית.