אלקטרה נדל"ן גייסה 140 מ' ד' לקרן שנייה להשקעה במקבצי דיור

החברה מתכוונת לגייס סכום כולל של כ-300 מיליון דולר עד לסגירה הסופית של הקרן • בית ההשקעות פסגות השקיע כ-60 מיליון דולר בקרן, אלקטרה נדל"ן השקיעה כ-30 מיליון דולר וקופת התגמולים של עובדי בנק לאומי השקיעה כ-20 מיליון דולר

גיל רושינק / צילום: יונתן בלום
גיל רושינק / צילום: יונתן בלום

חברת אלקטרה נדל"ן עדכנה אמש על סגירה ראשונה של הקרן השנייה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, בהיקף של כ-140 מיליון דולר. באלקטרה נדל"ן עדכנו כי החברה "ממשיכה לפעול לגיוס משקיעים לקרן עד לסכום כולל של כ-300 מיליון דולר, וזאת עד לסגירה הסופית של הקרן".

עוד ציינו בחברה, שבשליטת קבוצת אלקו של צמד האחים מיכאל ודניאל זלקינד, כי עד כה הקרן רכשה 5 מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, בהיקף של קרוב ל-1,700 דירות, בהיקף השקעה הונית כולל של כ-31 מיליון דולר.

ככל הידוע, בית ההשקעות פסגות השקיע כ-60 מיליון דולר בקרן, אלקטרה נדל"ן בעצמה השקיעה כ-30 מיליון דולר, קופת התגמולים של עובדי בנק לאומי השקיעה כ-20 מיליון דולר, ויתרת הסכום הגיעה מכמה משקיעים מוסדיים ופרטיים אחרים.

פעילותה של אלקטרה נדל"ן בתחום מקבצי הדיור בארה"ב מתבצעת באמצעות חברת אלקטרה אמריקה (Electra America) ונמצאת היום כבר בהיקפים משמעותיים, עם יותר מ-60 מקבצי דיור ובהם יותר מ-19 אלף דירות, בעיקר במדינות בפלורידה, טקסס, צפון קרוליינה וג'ורג'יה.

מקווים לשחזר את ההצלחה של האם אלקו

אלקטרה נדל"ן, המנוהלת על-ידי גיל רושינק, הודיעה על הקמת קרן להשקעות במקבצי דיור בארה"ב בהיקף של כ-200 מיליון דולר בתחילת 2017. את הגיוס עבורה סיימה בפברואר 2018, ולאחריו החלה בהקמת קרן נוספת. באלקטרה נדל"ן מקווים לשחזר את ההצלחה המרשימה שהייתה מנת חלקה של החברה-האם שלה, אלקו, בפעילות דומה שהייתה בבעלותה.

הכניסה לפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב הגיעה לאחר כמה שנים בהן התרכזה אלקטרה נדל"ן במימוש נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, על רקע מצב פיננסי מאתגר והפסדים משמעותיים. אלו גררו אותה לגל מכירות אינטנסיבי ופרידה מעיקר נכסיה בישראל ומעבר לים.

מניית אלקטרה נדלן  השלימה עלייה של כ-35% בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של כ-500 מיליון שקל.