הסטארט-אפ טייניטאפ השלים סבב גיוס A בגובה 5 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה המאפשרת ליצור משחקים חינוכיים ב-24 שפות • בעבר השלימה גיוס סיד 3 מיליון דולר וזכתה בתחרות ורייזן במיליון דולר נוספים ב-2014

צוות טייניטאפ / צילום: טייניטאפ
צוות טייניטאפ / צילום: טייניטאפ

חברת הסטארט-אפ טייניטאפ (TinyTap) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה ליצירת משחקים חינוכיים אינטראקטיביים, השלימה סבב גיוס A בגובה 5 מיליון דולר. הסבב, בהובלת קרן אלף, כלל גם משקיעים קודמים מסבב הסיד של החברה, בינהן הקרנות הישראליות Inimiti, Radiant ו-Relnvent.

החברה מפתחת פלטפורמה בה אנשי חינוך יכולים ליצור משחקים חינוכיים מצד אחד, ותלמידים יכולים לקבל גישה לכל המשחקים הללו, מצד שני. נכון להיום, הפלטפורמה מכילה למעלה מ-150,000 משחקים חינוכיים ב-24 שפות. בחברה מספרים שהמימון שגייסה נועד לשמש אותה להשקת תוכניות לימוד נוספות במנדרינית, ערבית וספרדית, והעמקת שיתוף הפעולה הקיים עם הוצאת אוניברסיטת אוקספורד במטרה לפתח תוכנית מובנת ללימוד אנגלית. החברה גדלה בימים אלה מ-15 עובדים ומתכוונת להעסיק 30 עובדים עד סוף השנה.

בחברה סבורים כי מורים רבים מעוניינים לשפר את חוויית הלימוד באמצעות פתרונות טכנולוגיים, אך הם מתקשים למצוא תוכן המותאם לצרכים הספציפיים של תלמידיהם. הפלטפורמה של טייניטאפ נועדה לסייע למורים ליצור תוכן חינוכי, בצורת משחק אינטרקטיבי לפי ראות עיניהם. החברה פועלת במודל הוט-ספוט, בדומה להייפרקארד המיתולוגית של אפל: המשתמש מייצר מצגות, והופך חלקים בהן לאינטרקטיביים באמצעות לחיצה עליהם, בניגוד למודל הדראג-אנד-דרופ שמשמש את מרבית החברות בתחום יצירת התוכן. בזכות המודל הזה, אומרים בחברה, ניתן לייצר תוכן בזמן קצר, שיכול להגיע לדקות בודדות.

המורים יכולים לבחור אם לתת גישה לתכנים הללו לתלמידיהם בלבד, או לחלוק אותם עם כל משתמשי הפלטפורמה. בחברה מקווים שמלבד מענה על צורך חינוכי, הפלטפורמה תהווה מקור הכנסה נוסף עבור מורים הזקוקים לו. בנוסף לשיתוף התכנים בחינם, מורים יכולים להציע אותם כחלק מחבילת מנוי הפרימיום לפלטפורמה. המודל העסקי של החברה הוא מכירת מנויי פרימיום להורים, וחלוקה של נתח מההכנסות עם יצרני המשחקים - המורים. התשלום לכל מורה מבוסס על מידת הפופולאריות של התוכן שהוא יוצר.

"TinyTap נוצרה עבור הצרכים האישיים שלי", אומר מנכל החברה יוגב שלי. "רציתי לעזור לאבא שלי, שאובחן עם דמנציה, לשמור כמה שאפשר על הזיכרונות שלו על ידי הפיכת התמונות המשפחתיות שלנו לפעילויות אינטראקטיביות ופרסונאליות. אני אבא לילד וזה עזר לי להבין את החשיבות של זה בבית. הפלטפורמה מספקת להורים את האפשרות ללמוד יחד עם ילדיהם כל נושא שיבחרו, מחוץ לבית הספר".

לדברי שלי, חברות בתחום החינוך, נוהגות לפנות למוסדות חינוכיים כלקוחות. גם טייניטאפ התחילה בעבודה עם בתי ספר, והמוצר אף משמש מספר בתי ספר פרטיים בארה"ב לצורך עריכת מבחני קבלה, באמצעות כלי שמודד את השגי התלמידים בפלטפורמה. אבל, הוא אומר, מוסדות כאלה מוגבלים ומגבילים את צמיחת החברות. לדבריו, "ההצלחה הגיעה רק כשלקחנו את המורים כקהל הטבעי שלנו והפנינו את התוצרים לשוק הפרטי - להורים בבית. מהרגע שהתחלנו לפנות להורים החברה עברה מהכנסות של כמה עשרות אלפי דולרים בשנה, להכנסות של כמה מיליונים בשנה".

שלי סיפר שמאז שנת 2017 טייניטאפ חילקה למעלה מ-100 אלף דולר למורים ומתכננת לשלש את הסכום הזה עד סוף השנה. עם זאת, אין התאמה בין הזמן שמושקע בפלטפורמה לרווחים שהמורים מצליחים לקבל - הכל נקבע לפי פופולאריות. "אנחנו צריכים לפצח איך ללמד את המורים מה עובד ואיך לייצר תוכן", אומר שלי. "מורים נוטים להכין לכיתות שלהם תכנים עמוקים וארוכים ומורכבים. אנחנו סופרים כניסה לתחילת התוכן ויציאה בסוף, ואנחנו רואים שדווקא התוכן הקליל יותר מצליח".

שלי סיפר ש"מורה ישראלית אחת נכנסה למערכת לפני כחודש והגיעה מיד לאלף דולר בחודש". אך מתוך אלפי מורים במערכת, החמישים הראשונים זוכים להכנסה של מאות דולרים בחודש, וה-80% האחרים, מגיעים לסכומים אפסיים. יש לציין, שהחלוקה הזאת בהכנסות דומה למרקט פלייסים אחרים ולפלטפורמות כלכלה שיתופית, ואינה יחודית לטייניטאפ.

TinyTap

שנת הקמה: 2012

מייסדים: יוגב שלי (מנכ"ל), אורי לזר (CTO) ואורן אלבז (עיצוב מוצר)

גיוס נוכחי: 5 מיליון דולר בסבב A.

גיוסים קודמים: סיד 3 מיליון דולר, החברה זכתה בתחרות ורייזן במיליון דולר נוספים ב-2014.

משקיעות בולטות: קרן אלף, קרן Inimiti, קרן Radiant וקרן Relnvent.

החברה מעסיקה 24 עובדים - 22 בתל אביב, ו-2 באוקריאנה.