לאחר רכישת חזי בנק: חמת רוצה להנפיק מניות בכ-40 מ' ש'

חברת המוצרים לאמבטיה מתכננת הנפקה לציבור או הקצאה פרטית של עד 10% ממניותיה,  במחיר מינימלי של כ-12.3 שקל למניה, לעומת כ-13 שקל בשוק

מוצרים של חמת / צילומים: אתר החברה
מוצרים של חמת / צילומים: אתר החברה

חברת חמת, העוסקת בייצור, יבוא, שיווק ומכירה של מוצרים לחדרי אמבטיה, חדרי שירותים ומטבחים, מתכננת לגייס כ-40 מיליון שקל באמצעות הנפקה לציבור, או הקצאה פרטית של מניותיה. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה, כי היא בוחנת הנפקה של עד 10% מהון המניות שלה, במחיר שלא יפחת מ-12.34 שקל למניה.

מחיר מניית חמת  עמד הבוקר לפני פתיחת המסחר על 12.98 שקל, ושיקף לחברה שווי שוק של 405 מיליון שקל. הגיוס, לכן, עשוי להתבצע בהנחה של כ-5% על מחיר המניה בסגירת המסחר אתמול. 

מניית חמת
 מניית חמת

בתחילת פברואר השנה השלימה חמת את רכישת השליטה (80%) בחברת חזי בנק, הפועלת בתחום יבוא ושיווק של מוצרי קרמיקה ועיצוב הבית בישראל, ומתמחה בפרויקטי יוקרה, בהשקעה של כ-75 מיליון שקל. חמת, שאותה מוביל המנכ"ל רועי רגרמן, מימנה את העסקה באמצעות ניצול חלק ממסגרות האשראי שלה בבנקים בארץ.

במסגרת העסקה חתמו חמת וחזי בנק על הסכם במב"י, שבמסגרתו קיבלה חמת אופציית רכש (Call) לקניית יתרת מניות חזי בנק, ולחזי בנק ניתנה אופציית מכר (Put), שתיהן למשך 60 יום, למימוש החל משנה לאחר השלמת העסקה, ולאחר מכן אחת לשנה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של השנה העוקבת. עוד סוכם בין הצדדים, כי חזי בנק ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה. 

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 רשמה חזי בנק הכנסות של 111 מיליון שקל ורווח נקי יוצא דופן של 14.8 מיליון שקל. ככל הידוע, נהנתה החברה בתקופה זו מסיום של מספר פרויקטים בתחום מגורי יוקרה בעלי רווחיות גבוהה, וגם מהיחלשות של המתחרה המקומית, נגב קרמיקה, שנקלעה לקשיים - מה שהביא למעבר של לקוחות בין החברות. 

חמת עצמה סגרה את שנת 2017 עם עלייה של 3% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של כ-315 מיליון שקל, לצד ירידה של 8.5% ברווח הנקי, שהגיע לכ-32 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיימה חמת, הנמצאת בשליטת היו"ר יואב גולן (שמחזיק ב-61% מההון), עם הכנסות של 105 מיליון שקל, עלייה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת בין השאר בעקבות רכישת חזי בנק וחברת האוזר מניו-ג'רזי, הפועלת בארה"ב בתחום היבוא, השיווק וההפצה של מוצרים סניטריים לעיצוב הבית, במהלך השנה שעברה. בשורה התחתונה הציגה חמת גידול של 24% ברווח הנקי שהגיע לכ-12.5 מיליון שקל ברבעון.

בסוף חודש מארס היו בקופתה של חמת מזומנים בהיקף של כ-10 מיליון שקל, והונה העצמי הסתכם בכ-154 מיליון שקל.