גלמד גייסה 75 מיליון דולר במחיר גבוה ממחיר השוק

גיוס מוצלח לחברת התרופות גלמד - 75 מיליון דולר לפי מחיר של 15 דולר למניה • שווי החברה עומד כעת על 242 מיליון דולר • מניית החברה יורדת כעת 3.2% בקדם מסחר

אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר
אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר

חברת התרופות גלמד גייסה 75 מיליון דולר לפי מחיר של 15 דולר למניה. מחיר זה היה נמוך בכ-4.5% ממחיר המניה אתמול עם סגירת המסחר, אולם גבוה בכ-140% ממחיר המניה בשבוע שעבר לפני ההודעה על ההצלחה של החברה בניסוי שלב IIb במחלת הכבד השומני, במידה אשר לדברי החברה מאפשרת לה לעבור לשלב III של הניסויים.

חתמי ההנפקה היו Stifel, SunTrust Robinson Humphrey ו-Cantor Fitzgerald, יחד עם Raymond James ורות' קפיטל כחתמים ראשיים נוספים ומקסים ו-Seaport כחתמים משניים. נראה על פי מספר החתמים שהצטרפו להנפקה, כי ההערכה בשוק היא כי ההנפקה תושלם ותשתלם למעורבים בה. החתמים יקבלו אופציה לרכוש מניות נוספות בהיקף של 15% מההנפקה, למשך 30 יום אחרי השלמתה.

שווי החברה עומד כעת על 242 מיליון דולר. מניית החברה יורדת כעת 3.2% בקדם מסחר.

גלמד פרמצבטיקל  מפתחת תרופה אחת בשם ארמקול, לטיפול בדלקת הנובעת מכבד שומני. הציפיות של המשקיעים לקראת הניסוי שתוצאותיו פורסמו בשבוע שעבר, היו נמוכות יחסית משום שהמוצר כבר נכשל בניסוי קטן יותר בטיפול בכבד שומני אצל חולי איידס. התוצאה שהתקבלה, שכאמור מאפשרת לחברה כנראה להמשיך הלאה לניסוי מתקדם יותר, הספיקה כדי להטיס את המניה. שוויה של גלמד עדיין נמוך משמעותית מזה של שחקניות אחרות בתחום, כמו למשל חברת מדריגל האמריקאית, הנסחרת לפי שווי של 4.6 מיליארד דולר.

בניסוי הפחיתה התרופה באופן מובהק סטטיסטית את רמות השומן בכבד לאחר שנה, וזאת לעומת קבוצת הביקורת. תוצאה זו התקבלה במינון של 400 מיליגרם לעומת פלצבו. בזרוע ה-600 מיליגרם היה השינוי מובהק לדברי החברה וגם משמעותי קלינית, אם כי היא מציינת שתוצאות אלה הושגו בניתוח אד הוק של התוצאות (ניתוח אד הוק כולל לעיתים הסרה של נבדקים ש'עושים בעיות' או עיבודים סטטיסטים אחרים שמפחיתים מעוצמת התוצאות). התוצאה המשמעותית קלינית הייתה הפחתה של 5% ברמות השומן בכבד.

עוד דיווחה החברה כי השיגה תוצאה מובהקת במדד משני של מספר החולים שאצלם חלפה הדלקת בכבד (NASH resolution) מבלי שגרמה להחמרה במידת צילוק הכבד. לדברי החברה, זהו מדד על לפיו עשויה ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לאשר מוצרים לשיווק בתחום הכבד השומני. עוד דיווחה החברה על כמות גדולה יותר של חולים (אם כי לא באופן מובהק) שאצלם חלק שיפור במידת הצלקת וכן שיפור מובהק במדדי תפקוד כבד בשני המינונים לעומת פלצבו.