אורי יהודאי יקבל בונוס של עד 20 מ' ד' עם מכירת פרוטרום

מחצית מהסכום הבונוס יקבל מנכ"ל פרוטרום זמן קצר לפני עסקת המיזוג עם IFF, ומחצית נוספות בתוך שנה ממועד ההשלמה • העסקה צפויה להיסגר עד לפברואר 2019

אורי יהודאי / צילום: שלומי יוסף
אורי יהודאי / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל חברת פרוטרום, אורי יהודאי, צפוי לקבל בונוס של עד 20 מיליון דולר אם עסקת המיזוג עם חברת IFF האמריקאית תצא לפועל. 50% מסכום הבונוס עשוי יהודאי לקבל זמן קצר לפני השלמת העסקה (שצפויה להיסגר עד לפברואר 2019) ועוד 50% בתוך שנה ממועד ההשלמה. כך עולה מתשקיף שפרסמה IFF בארה"ב.

בנוסף, פרוטרום זכאית לשלם, במסגרת הסכם המיזוג, עוד 10 מיליון דולר לעובדים בכירים אחרים שלה. יהודאי, נזכיר, מחזיק כיום גם בכ-546 אלף מניות פרוטרום ששוות (לפי ערך עסקת המיזוג עם IFF ) כ-210 מיליון שקל (כ-58 מיליון דולר). זאת, לאחר שמימש בשנים האחרונות מניות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. 

מלבד יהודאי צפויים ליהנות מהעסקה עוד מספר מנהלים בכירים בפרוטרום: סמנכ"ל הכספים של החברה והמשנה למנכ"ל, אלון גרנות, מחזיק אופציות למניות בשווי של קרוב ל-20 מיליון שקל; עמוס ענתות, המכהן כמשנה לנשיא החברה ואחראי על תפעול שרשרת ואספקה גלובליים (23.5 מיליון שקל); וגיא גיל, המשמש בתפקיד סגן נשיא לענייני כספים (כ-17 מיליון שקל).

לפי שווי של 6.5 מיליארד דולר

בתחילת החודש שעבר, הכריזו IFF ופרוטרום על מיזוג ענקים בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות. IFF הסכימה לרכוש את מניות פרוטרום לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר. העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום. לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך הכל 18.6% ממניות IFF.

האזינו לפודקאסט שוק שוק ההון של "גלובס" על איך יהודאי הביא את פרוטרום לשווי אסטרונומי:

בשוק ההון לא התלהבו מהעסקה ובשבועות שלאחר ההכרזה רשמה מניית פרוטרום   ירידה של מספר אחוזים, ובימים האחרונים חזרה למחירה בעת ההכרזה.

עוד עולה מהתשקיף של IFF כי החברה מתכננת לממן את המיזוג באמצעות גיוס חוב בהיקף של כ-3.1 מיליארד דולר והנפקת מניות בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר. לאחר השלמת המיזוג יחזיקו בעלי מניות פרוטרום כ-15.8% מהון החברה החדשה.

לאחר השלמת המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל-אביב, במקביל למסחר בניו-יורק. בכוונת IFF לשמר את פעילות המחקר, הפיתוח והייצור של פרוטרום בישראל לתקופה של לא פחות משלוש שנים ממועד סגירת העסקה, בהיקף דומה לפעילות הנוכחית של פרוטרום בתחומים אלו טרם השלמת המיזוג. החברה תזמן בקרוב אסיפת בעלי מניות לצורך אישור המיזוג.

הנהנים הגדולים ממכירת פרוטרום יהיו בעלי השליטה בחברה ג'ון פרבר (92), רעייתו מיה (80) ובתם סנדרה (60), המחזיקים בכ-36% מהון החברה באמצעות חברת ICC. קבוצת פידליטי מחזיקה בעוד 5.1% ממניות החברה. הרוב המוחלט של שאר המניות (כ-58%) נמצא בידי הציבור.

את הרבעון הראשון השנה סגרה פרוטרום עם שיפור של 27% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, והן הגיעו לשיא של 384.8 מיליון דולר. בשורה התפעולית הציגה החברה צמיחה של 38% ברווח, שהגיע לכ-62 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם גידול של 35%, והרווח הנקי הגיע לשיא של 45.2 מיליון דולר.