אחרי צניחה של 43%: סלקום נערכת לגיוס הון של 200 מיליון ש'

הגיוס - למימון השקעתה במיזם הסיבים האופטיים - עשוי להגיע עד 300 מיליון שקל • בעלת השליטה, דסק"ש של אדוארדו אלשטיין, תשתתף בכ-45.5% מהיקף ההנפקה

ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
ניר שטרן / צילום: סיון פרג'

אחרי צניחה של 43% במחיר המניה מתחילת השנה, חברת התקשורת סלקום נערכת לגיוס של 200 מיליון שקל בהנפקת מניות. הגיוס עשוי לגדול ל-300 מיליון שקל, מאחר שלמשתתפים בהנפקה יינתנו גם אופציות לרכישת מניות סלקום.

לפי הדיווח של סלקום, בעלת השליטה בחברה, דסק"ש של אדוארדו אלשטיין, הודיעה כי בכוונתה להשתתף בהנפקה ולרכוש מניות בהיקף שלפחות ישמור על זכויות ההצבעה הנוכחיות שלה בחברה - כלומר, כ-45.5% מהיקף ההנפקה. בסוף הרבעון הראשון היו בקופתה של סלקום 954 מיליון שקל, וחוב נטו של 2.6 מיליארד שקל (רובו הגדול חוב לטווח ארוך).

התמורה מהגיוס מיועדת להמשך הפיתוח של החברה בתחום הסיבים האופטיים. סלקום נמצאת בישורת הסופית של ההשקעה במיזם הסיבים האופטיים של חברת IBC, והיא ממתינה לאישור ממשרד התקשורת לגבי שינוי הרישיון של המיזם. במידה שיתקבל האישור, סלקום תרכוש את השליטה בו ותדלל את חלקם של בעלי המניות הקיימים. המטרה היא להשקיע במיזם ביחד עם גופים נוספים, בעיקר מוסדיים, ולנצל את תשתיות חברת חשמל כדי להרחיב את הפריסה של המיזם, שיכול להוות תחרות לבזק. 

דסק"ש תממן ההשקעה בקלות  

סלקום, המנוהלת על-ידי ניר שטרן, נסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל. כאמור, מניית החברה נפלה מתחילת השנה ב-43%, בין היתר על רקע החרפה נוספת בתחרות בשוק הסלולר בעקבות כניסת אקספון לשוק. היום עלתה מניית סלקום ב-4% בשעות הצהריים. נזכיר שהמתחרה פרטנר גייסה לפני כשנה כ-200 מיליון שקל בהנפקת מניות, ולאחרונה היא הודיעה שתבצע פעולה הפוכה, ותרכוש מניות של עצמה בהיקף דומה. 

בעלת השליטה בסלקום, דיסקונט השקעות (דסק"ש), היא חברה עתירת מזומנים: בסוף מארס היו בידיה מזומנים בשווי של 1.68 מיליארד שקל, כשמאז הספיקה לקבל דיבידנדים בהיקף של 144 מיליון שקל מהחברות הבנות - שופרסל ונכסים ובנין, ואף למכור בשבוע שעבר לגופים המוסדיים מניות שופרסל ב-854 מיליון שקל. כך, שדסק"ש תוכל לממן בקלות השקעה של 137 מיליון שקל בסלקום, ואף להרחיבה במידת האפשר.