חוזה גדול לאלקטרה: תבנה את הספרייה הלאומית ב-375 מ' ש'

החברה-הבת אלקטרה בנייה תתחיל בחודש הבא בהקמת הפרויקט בירושלים, שצפוי להימשך שלוש שנים

חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו ומנוהלת על ידי איתמר דויטשר, זכתה במכרז להקמת הבניין החדש של הספרייה הלאומית בקריית הלאום בירושלים תמורת כ-375 מיליון שקל. הקמת הפרויקט (באמצעות החברה-הבת אלקטרה בנייה) צפויה להתחיל בחודש הבא ולהימשך כשלוש שנים.

הספרייה הלאומית תקום על מגרש השוכן במפגש הרחובות קפלן ושדרות רופין בירושלים, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. מבנה הספרייה יכלול חמש קומות תת-קרקעיות ושבע קומות עיליות בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר. מניית אלקטרה  עלתה ב-31% בשנה האחרונה, ועמה עלה שווי החברה לכ-3.3 מיליארד שקל.

הזכייה הנוכחית של אלקטרה מצטרפת לזכייה גדולה נוספת שעליה דיווחה החברה בשבוע שעבר, במכרז של מינהל הדיור הממשלתי להקמת קרית הממשלה בנתניה. על פי הדיווח, היקף הפרויקט יסתכם בכ-250 מיליון שקל. על פי תנאי המכרז, החברה תממן, תתכנן, תקים ותתפעל את קרית הממשלה בעיר לתקופה של 25 שנה תמורת סכום שנתי של 12 מיליון שקל צמוד למדד ובתוספת מע"מ. הקמת פרויקט זה צפויה להימשך שלוש שנים, והוא יופעל במתכונת BOT (מימון, הקמה ותפעול), כשלאחר מכן הוא יופעל במתווה של זכיינות לתקופה של 22 שנה. עוד ציינה החברה כי היא צפויה לקבל מענק הקמה בסך 33 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

עלייה של 14% ברווח הנקי

את הרבעון הראשון של 2018 סגרה אלקטרה עם צמיחה של כ-10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-1.54 מיליארד שקל. עיקר הגידול בהכנסות הגיע מזינוק בפעילות פרויקטי מבנים ותשתיות באירופה, בפיתוח והקמה של נדל"ן בייזום ומתחום הזכיינות. בפעילות פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל רשמה החברה צמיחה מתונה של כ-3%  לכ-972 מיליון שקל.

הרווח הגולמי והתפעולי של אלקטרה ברבעון הראשון גדלו בכ-22% לכ-121 מיליון שקל וכ-72 מיליון שקל, בהתאמה, ובשורה התחתונה הציגה עלייה של 14% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והוא עמד על כ-37 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בסוף מארס בכ-10.3 מיליארד שקל, בדומה לרמתו בסוף 2017.