לא כולל שירות: סטארט-אפ ההסעדה פיידאיט גייס מיליון דולר

סטארט-אפ ההסעדה הדיגיטלי גייס מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן "המדגרה" • השלב הבא: לפרוץ לשוק הגרמני

אילון אלחדד, מנכ"ל פיידאיט / צילום: יסמין אבנר
אילון אלחדד, מנכ"ל פיידאיט / צילום: יסמין אבנר

סטארט-אפ ההסעדה הדיגיטלי, פיידאיט (PaidIt) גייס מיליון דולר בסבב סיד שנסגר היום (ג'), בהובלת קרן "המדגרה", ובהשתתפות אודי הילמן ומספר קיבוצים. החברה מפתחת פלטפורמת הסעדה דיגיטלית הפועלת אונליין ובאופן אוטומטי. המייסדים מקווים לנצל תכונות אלה לטובת תחרות בחברות דוגמת תן-ביס וסיבוס, השולטות בשוק בישראל, וכן לפרוץ לשוק הגרמני.

את החברה ייסדו אילון אלחדד, דניאל חייט ורותם נתן, אלחדד ונתן הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידות טכנולוגיות. החברה תחל להציע שירותיה למעסיקים בארץ בימים הקרובים ובגרמניה בתוך כחודש. בנוסף, יש לפיידאיט הסכמי שיתוף פעולה עם רשתות מזון שווקי אוכל ומסעדות בהן BBB, לנדוור, קבוצת R2M, גו נודלס, בורגרים, שוק צפון, שרונה מרקט, עד העצם, רשת מוזס, הירו ראמן של השף ישראל אהרוני, קפטן קארי של השף יונתן רושפלד.

כיום, סיבוס ותן-ביס תופסות בין 80-90% מהשוק המקומי, המוערך בכ-4 מיליארד שקל בישראל. לדברי אלחדד, המכהן כמנכ"ל פיידאיט, היתרון של השירות שלהם על המתחרות, הוא החידושים הטכנולוגיים שהיא מביאה לתחום שירותי ההסעדה: "הסתכלנו על השוק המקומי ועל התחרות פה, והבנו שאנחנו רוצים להביא את העולם הזה למקום יותר טכנולוגי" אומר אלחדד בראיון ל"גלובס". "קודם כל, מהזווית של הארגון - ארגון שמעסיק מאות ואלפי עובדים, צריך להפיק המון כרטיסי הסעדה, וזה כלשעצמו כאב ראש. בנוסף, ניהול הכרטיסים הוא פרויקט שגוזל המון משאבים, כשכל שינוי נעשה מול שירות הלקוחות של חברת ההסעדה. אצלנו, מנהלי משאבי האנוש יכולים לנהל את הכל בעצמם דרך האפליקציה.

"אנחנו מכניסים את הטכנולוגיה גם מהזווית של העובדים עצמם - כיום, עובד שמחזיק כרטיס פלסטיק ומגיע לרכוש מזון, למשל בשוק צפון, מגיע וצריך לעמוד בתור סדר גודל של רבע שעה. אצלנו, אין כרטיס, יש רק אפליקציה. העובד פותח את האפליקציה, רואה את התפריט, ומזמין דרך האפליקציה, בלי תור. תשלם החשבון מתבצע גם הוא באמצעות הסמארט-פון", אומר אלחדד.

לדבריו, חווית השימוש הדיגיטלית וההפעלה האוטומטית, מתאפשרות בזכות חיבור מקוון של הפלטפורמה של פיידאיט לקופות במסעדות. הפלטפורמה מסוגלת להתחבר לרוב סוגי הקופות שנמצאו ת בשימוש ובישראל, ובמקרה הצורך, החברה מספקת פתרון חיבור ישירות לשרת בחברת הקופות. "אף חברה בישראל לא מתקשרת עם הקופות באונליין כמונו. הבאנו הרבה ידע מהרקע הצבאי שלנו כדי לבנות תשתית עם פלואו אוטומטי כמעט לחלוטין. אנחנו יודעים לעשות את מה שהמתחרים עושים עם עשרות ומאות עובדים, עם צוות של 7 עובדים ולהוזיל את העלויות למסעדות. המתחרים שלנו מחייבים את המסעדה בין 6-12% ואנחנו גובים עמלה של 3%".

בישראל מדובר בשוק גדול וותיק המונה כ-4000 חברות המשתמשות בשירותי הסעדה דומים. בגרמניה, לעומת זאת, התחום כמעט ואינו קיים, ופיידאיט מקווה להפוך לחברה שתבסס את שירותי ההסעדה כתעשייה חדשה במדינה. החברה צפויה לפתוח משרד בברלין בתוך כחודש. כיוון שלא דרושים לחברה עובדים רבים, כספי ההשקעה ישמשו את החברה בעיקר לצורך חדירה לשוק הגרמני. אלחדד צופה כי החברה תגדל מ-7 עובדים לכ-14 עובדים במהלך השנה.

תעודת זהות:

שנת הקמה: 2017

תחום: שירותי הסעדה דיגיטליים

החברה גייסה מיליון דולר בסבב סיד מ"המדגרה", אודי הילמן ומס' קיבוצים.

מייסדים: אילון אלחדד (מנכ"ל), דניאל חייט (סמנכ"ל מכירות ושיווק) ורותם נתן (סמנכ"ל טכנולוגיות).

החברה מעסיקה 7 עובדים במשרדיה בתל אביב.