השקעה ראשונה לקרן ההשקעות של אוניברסיטת ת"א

קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל-אביב הובילה גיוס סיד של מיליון דולר בסטארט-אפ סייברה (Cyabra)

עידו שרגא, סנדי פרנג'י, יוסף דאר ודן ברמי מייסדי סייברה / יניב שמידט
עידו שרגא, סנדי פרנג'י, יוסף דאר ודן ברמי מייסדי סייברה / יניב שמידט

טאו ונצ'רס, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל-אביב, הובילה סבב השקעה של מיליון דולר (גיוס סיד) בחברת הסטארט-אפ סייברה (Cyabra). טאו ונצ'רס השקיעה בחברה כחצי מהסכום, ואילו היתר גויס ממשקיעים פרטיים, שהשקיעו גם בקרן האוניברסיטאית. זוהי ההשקעה הראשונה של טאו ונצ'רס מאז הוקמה לפני כחודשיים.

"אנחנו משקיעים קודם כל באנשים, ביזמים טובים, שיש הם ניסיון רלוונטי", אמר נמרוד כהן, השותף המנהל בטאו ונצ'רס, בשיחה עם "גלובס". "אני חושב שחברה שבאה ויודעת לטפל בנושא הזה, יכולה להיות חברה מאוד גדולה ומשמעותית. אחד הדברים שאני הכי אוהב אצל יזמים, זה שהם מגיעים למיזם אחרי שהם הרגישו את הצורך במסגרת התפקידים הקודמים שלהם - וזה מה שהיה פה".

סייברה פיתחה פלטפורמה שנועדה להגן על מותגים ופוליטיקאים מפני שיח מטעה ברשתות חברתיות, אשר מופץ תוך שימוש בזהויות פיקטיביות. החברה הוקמה על ידי עידו שרגא, סנדי פרנג'י, יוסף דאר ודן ברמי, ארבעתם בעלי ניסיון בעולם הזהויות הדיגיטליות בתחום המודיעין הצבאי והעסקי. בעקבות ניסיונם המקצועי, הם הגיעו לתובנה כי כדי להפיץ דיסאינפורמציה ברשת, יש להשתמש בזהויות פיקטיביות. האלגוריתם שבנו, נועד לאתר את הזהויות, הללו באמצעות מערכת המשלבת בין machine learning, ו-NLP (ניתוח שפה טבעית).

"מהרגע שהכרנו את החברה, ההליך היה מאוד מהיר", מספר כהן. "עברו שבועות בודדים מהרגע שנפגשנו עד הרגע שנסגרה ההשקעה. אנחנו מאוד אהבנו את מה שהם עושים והם הבינו את הערך שאנחנו יכולים לתת להם. קרן השקעות שנותנת רק כסף תתקשה להצליח. אנחנו רוצים לנצל את היתרונות היחסיים שלנו בזכות זה שאנחנו נמצאים באוניברסיטת תל-אביב, ולהציע ליזמים את היתרונות האלה, כמו קשרים שיש לנו עם האקדמיה ועם התעשייה, ותוכניות שיש לנו לשבץ סטודנטים כמתמחים בחברות הסטארט-אפ בהן אנו משקיעים".

דן ברמי, מנכ"ל סייברה, אמר כי השימוש בזהויות פיקטיביות לצורך הפצת פייק ניוז הפכה בשנים האחרונות לתופעה רחבה: "במישור המדיני, עתידן של מדינות מוכרע באמצעות השפעה של מדינות זרות על אזרחי המדינה; במישור המקומי, אנו מתקרבים לבחירות המקומיות וכבר עכשיו אנו רואים כיצד מועמדים מקדמים אג'נדה באמצעות הטיה של המציאות; ואפילו במישור העסקי, ההחלטות הצרכניות שלנו מושפעות על ידי קמפיינים פיקטיביים המתחרשים ברשתות החברתיות. באמצעות האלגוריתם שפיתחנו, אנו מנתחים את השיח ברשתות החברתיות ומתריעים כאשר אנו מזהים איום של שיח פיקטיבי".

סייברה הוקמה לפני כשנה, והיא מונה 10 עובדים, כולם בתל-אביב. בעקבות ההשקעה, בחברה מתכננים להתרחב ל-15 עובדים במהלך השנה הקרובה. בין חברי הדירקטוריון נמצאים רם בן-ברק המשנה לראש המוסד לשעבר ויוסי סלע מייסד קרן ג'מיני.

תעודת זהות

שנת הקמה: 2017

החברה גייסה השקעת סיד של מיליון דולר.

משקיעה מרכזית: טאו ונצ'רס

תחום: cybersecurity and communications

מייסדים: דן ברמי (מנכ"ל), עידו שרגא (CTO), סנדי פרנג'י (CMO), יוסף דאר (סמנכ"ל החברה).

לחברה 10 עובדים במשרדים ברחוב רוטשילד בתל-אביב.