אלקטרה נדל"ן מוכרת מקבצי דיור תמורת כ-1.6 מיליארד שקל

הנכסים ממוקמים בצפון קרוליינה • החברה צופה כי הרווח המצטבר אחרי מס מהשקעה זו יסתכם בכ-23 מיליון שקל וכן כי התשואה הפנימית (IRR) שאותם מקבצים הניבו לה היא כ-30%

מיכאל ודניאל זלקינד / צילום: יוני רייף
מיכאל ודניאל זלקינד / צילום: יוני רייף

חברת אלקטרה נדל"ן  עדכנה היום (ד') על מימוש רחב היקף בפעילותה בארה"ב, עם מכירת 11 מקבצי דיור בצפון קרוליינה, הכוללים כ-3,000 דירות, תמורת כ-1.6 מיליארד שקל (442 מיליון דולר).

מקבצי דיור אלה, בהם מחזיקה אלקטרה נדל"ן עם שותפים, נרכשו בחודש יוני 2016 תמורת 345 מיליון דולר, וכעת החברה מקבוצת אלקו שבשליטת האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד צופה מהמימוש תזרים מזומנים חופשי של 53 מיליון שקל (כ-15 מיליון דולר) ורווח אחרי מס של כ-12 מיליון שקל (כ-3.5 מיליון דולר).

באלקטרה נדל"ן ציינו כי הרווח המצטבר אחרי מס שנבע לחברה מהשקעה זו מסתכם בכ-23 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון דולר), וכן כי שיעור התשואה הפנימית (IRR) שאותם מקבצים הניבו לה עומד על כ-30%.

השלמת העסקה, הכפופה לכמה תנאים, צפויה להתבצע במהלך הרבעון השלישי של השנה וגיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, ציין היום כי זוהי עסקת המימוש הראשונה של החברה מאז אומצה האסטרטגיה החדשה שלה למיקוד הפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב.

הכניסה לפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב הגיעה לאחר כמה שנים בהן התרכזה החברה במימוש נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, על רקע מצב פיננסי מאתגר והפסדים משמעותיים.

בשבוע שעבר עדכנה אלקטרה נדל"ן על סגירה ראשונית של הקרן השנייה שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, בהיקף של כ-140 מיליון דולר, אז ציינו כי החברה "ממשיכה לפעול לגיוס משקיעים לקרן עד לסכום כולל של כ-300 מיליון דולר, וזאת עד לסגירה הסופית של הקרן".

רוצה לשחזר את הצלחת אלקו

פעילותה של אלקטרה נדל"ן בתחום מקבצי הדיור בארה"ב מתבצעת באמצעות חברת אלקטרה אמריקה (Electra America) ונמצאת היום כבר בהיקפים משמעותיים, שעמדו בסוף הרבעון הראשון של השנה וטרם המימוש הנוכחי על יותר מ-19 אלף יחידות דיור ביותר מ-60 מקבצי דיור, בעיקר במדינות פלורידה, טקסס, צפון קרוליינה וג'ורג'יה.

באלקטרה נדל"ן מקווים לשחזר את ההצלחה המרשימה שהייתה מנת חלקה של החברה האם שלה, אלקו, בפעילות דומה שהייתה בפעילותה.

מניית אלקטרה נדל"ן נסקה בשנה החולפת בקרוב ל-50% ומשקפת כיום לחברה שווי של כ-530 מיליון שקל.