הסטארט-אפ Preempt גייס 17.5 מיליון דולר בסבב B

חברת ההזנק האמריקאית-ישראלית עוסקת בפתרונות אבטחת סייבר • ההשקעה מגיעה לאחר סבב גיוס ראשון של 8 מיליון דולר ב-2016

רומן בלאיכמן / צילום: Preempt
רומן בלאיכמן / צילום: Preempt

הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי Preempt, המפתח פתרון סייבר למניעת פריצות לרשתות ארגוניות בזמן אמת, גייס 17.5 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילה ClearSky, וכן Blackstone וקרן ההשקעות אינטל קפיטל. במסגרת הסבב פטריק היים, שותף פעיל ב-ClearSky, מצטרף לדירקטוריון החברה.

ההשקעה מגיעה לאחר סבב גיוס ראשון של 8 מיליון דולר ב-2016 ומביאה את סך המימון הכולל של החברה ל-27.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה החברה הגדילה את מכירותיה פי 4 מאפשר בשנה שעברה בזכות שיתופי פעולה עם מספר לקוחות, אשר שמותיהם לא נחשפו. כספי ההשקעה ישמשו את החברה להרחבת פעילות המחקר והפיתוח בישראל, המונה כיום כ-20 עובדים. בחברה מעריכים כי בתוך שנה מצבת העובדים בארץ תגיע ל-40 עובדים.

הפלטפורמה של Preempt נועדה לסייע לחברות לעצור איומים משני סוגים מבעוד מועד. החברה מתמקדת בשני סוגי איומים: איומים שנוצרים כתוצאה מגניבת סיסמאות, ואיומים פנימיים. ההגנה מתבצעת על ידי אימות של זהויות המשתמשים. אימות הזהויות נעשה על ידי בחינה של התנהגות משתמשים, איתור של התנהגות ברמת סיכון גבוהה, וטיפול בה באופן מיידי.

רומן בליאכמן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה, אמר ל"גלובס": "הפוקוס של המוצר שלנו הוא יחודי. אנחנו מסתכלים על הזהות של משתמשים, ומחשבים פרופיל של סיכון לכל משתמש ברשת הארגונית. זה קיים במוצרים מסויימים, אבל אנחנו בנינו מערכת ששונה מהשוק שקיים יום, בכך שהפתרון שלנו מציע מענה אקטיבי בזמן אמת. כשאנחנו מזהים חריגה, במקום לשלוח התראה למערכת התראות, אנחנו ומסוגלים לחסום או לבדוק עם המשתמש האם מדובר בפעילות חשודה או לגיטימית באותו הרגע".

"אנחנו לומדים את ההתנהגות של המשתמש בארגון ויכולים לזהות שמשתמש מנסה לגשת למשאב שהוא לא נוהג לגשת אליו בדרך כלל", אומר בלאיכמן. בנוסף, על בסיס המידע שנאסף על המשתמשים, הפלטפורמה מייצרת פרופיל סיכון לכל משתמש. לדברי בלאיכמן, הדבר מאפשר, "לחסום גישה של משתמשים בעלי רמת סיכון גבוהה למשאבים רגישים".

כיום, התכנה שפיתחה Preempt מותקנת בכמה ארגונים בתחומי הפיננסים, המסחר, הבריאות והמשפט, בינהם גם חברות Fortune 500. ב- Preempt מקווים כי המימון מהסבב הנוכחי יסייע לחברה להרחיב את פעילותה בעולם. "Blackstone החלה את יחסיה עם Preempt כלקוחה, ובמהלך שיתוף הפעולה נחשפנו ליכולת הביצוע והחזון של החברה", אמר אדם פלטשר, סמנכ"ל אבטחת המידע של חברת ההשקעות Blackstone.

רומן בלאיכמן / צילום: פרימפט
 רומן בלאיכמן / צילום: פרימפט

Preempt

שנת הקמה: 2014
מייסדים: אג'יט סנצ'טי (מנכ"ל), רומן בליאכמן (סמנכ"ל טכנולוגיות)
סה"כ: 27.5 מיליון דולר, בשלושה סבבים
משקיעות בולטות: ClearSky , Blackstone , אינטל קפיטל General Catalyst , מיקי בודאי וראקש לונקאר, מייסדי Trusteer ופול סגאן, יושב הראש לשעבר של Akamai Technologies .
עובדים: 40, מתוכם 22 במרכז המו"פ בישראל, והיתר מפוזרים בארה"ב. מטה החברה ממוקם בסן פרנסיסקו.