הסטארט-אפ Codefresh גייס 8 מיליון ד' בהובלת מיקרוסופט

מדובר בסבב גיוס B, אליו הצטרפו המשקיעים הקיימים Viola Ventures, Hillsven Capital ו-CEIF • החברה מפתחת פלטפורמה להקמה ולפריסה של תוכנה (CI/CD), שנבנתה עבור סביבת ניהול הקונטיינרים Kubernetes

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

חברת הסטארט-אפ Codefresh הודיעה על גיוס 8 מיליון דולר בהובלת M12, קרן השקעות ההון סיכון של חברת מיקרוסופט. מדובר בסבב גיוס B, אליו הצטרפו המשקיעים הקיימים Viola Ventures, Hillsven Capital וקרן CEIF. עד כה גייסה החברה סכום כולל של 15.1 מיליון דולר, כאשר בסבבים קודמים השתתפו גם UpWest Labs ו-Streamlined Ventures.

Codefresh מפתחת פלטפורמה להקמה ולפריסה של תוכנה (CI/CD), שנבנתה עבור סביבת ניהול הקונטיינרים Kubernetes. מדובר בטכנולוגיית פיתוח תוכנה חדשנית, שזוכה לפופולריות רבה, והמערכת של Codefresh מקלה על המעבר אליה. ארגונים שאימצו את הפלטפורמה של Codefresh מדווחים על האצת זמני תהליך הפיתוח עד פי 24.

החלטה של מיקרוסופט להשקיע ב-Codefresh מעידה על ההערכה של החברה לגבי החדירה הצפויה של שיטת הקונטיינרים וסביבת Kubernetes. מוני חסיד, המנהל ב-M12 את פעילות ההשקעות ב-EMEA, אמר: "החלטנו להשקיע ב-Codefresh בשל בפתרונות הייחודיים של החברה, המאפשרים לארגונים לאמץ את Kubernetes בהצלחה". M12 משקיעה בעיקר בחברות תוכנה לארגונים בשלבי גיוס A עד C. הקרן גם מעניקה לחברות בהן היא משקיעה גישה ליכולות השיווק האסטרטגיות של מיקרוסופט ולשותפיה בתעשייה העולמית.

Codefresh הוקמה ב-2016 ע"י המנכ"ל רזיאל טביב ושותפו, אולג ורכובסקי, שמכהן כ-CTO ומנהל את צוות הפיתוח בישראל. טביב אמר: "העלייה המטאורית של Kubernetes מתרחשת במהירות כה רבה, שהכלים הקיימים פשוט לא עומדים בקצב הטכנולוגיה, ו-M12 מבינים זאת היטב. הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להאיץ משמעותית את מאמצי הפיתוח והשיווק שלנו ולהגדיל את נתח השוק".

Codefresh מעסיקה 30 עובדים, 15 מהם בישראל. החברה מתכוונת להגדיל את מספר העובדים בארץ ומתכוונת לקלוט לשורותיה מהנדסים בכירים בחזית הטכנולוגיה. בין לקוחות החברה: CBS, Giphy, Le Figaro, ARM, Unicef.

על פי נתוני חברת המחקר 451 Research, שוק הקונטיינרים צפוי להגיע ל-2.7 מיליארד דולר עד שנת 2020. כבר כיום יותר מ-80% מהארגונים המפתחים תוכנה באמצעות קונטיינרים החלו לאמץ את סביבת Kubernetes, מתוך הבנה שכלים לניהול קונטיינרים ולפריסה יעילה ושיטתית של תוכנות בסביבות ענן הכרחיים להצלחתם.