אפריקה נכסים מרחיבה את פרויקט הדגל שלה בבוקרשט

החברה רכשה תמורת 23 מיליון אירו קרקע בשטח של 43 דונם, הצמודה לקניון אפי קוטרוצ'ן ובנייני המשרדים הסמוכים שבבעלותה, לצורך הרחבת הקניון והקמת בנייני משרדים נוספים

חברת הנדל"ן אפריקה נכסים  מרחיבה את פעילותה ברומניה, שמבוצעת באמצעות החברה הבת, אפי אירופה. היום (ה') דיווחה אפריקה נכסים כי אפי אירופה רכשה קרקע נוספת בעיר בוקרשט בתמורה ל-23 מיליון אירו (97 מיליון שקל).

הקרקע, בשטח של כ-43 דונם, ממוקמת בצמוד לקניון "אפי קוטרוצ'ן" ובסמוך לפארק המשרדים "אפי פארק", שאותם הקימה ומתפעלת אפי אירופה. הקניון והפארק נמצאים כיום בתפוסה מלאה. לדברי אפריקה נכסים, הקרקע שנרכשה מיועדת להקמת בנייני משרדים, מסחר ומגורים בשטח של כ-100 אלף מ"ר. בכוונת החברה להרחיב את מתחם המשרדים "אפי פארק", המונה כיום חמישה בנייני משרדים, ולבנות כמה בנייני משרדים נוספים.

לדברי החברה, באזור זה קיים ביקוש גובר של שוכרים מתוך הפארק הקיים לשטחים נוספים, והרחבת הפארק תיתן מענה לדרישה זו. במקביל, תשקול החברה את האפשרות גם להרחיב את הקניון.

"תנופת פיתוח בארץ ובאירופה"

לדברי אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל אפריקה נכסים ומנכ"ל אפי אירופה, בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את פעילותה במדינות נוספות בתקופה הקרובה. "העסקה ברומניה מצטרפת לזכייה במכרז קרית התקשוב של צה"ל, שעליה התבשרה החברה לפני ימים ספורים, והיא משתלבת בתנופת הפיתוח שבה מצויה החברה בכל האזורים שבהם היא פעילה בארץ ובאירופה", אמר ברזילי.

אפריקה נכסים פועלת בישראל ובמזרח אירופה. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל, ומציגה במאזנה הון עצמי המיוחס לבעלים של 3.1 מיליארד שקל. 56% ממניות אפריקה נכסים מוחזקות כיום בידי החברה האם, אפריקה ישראל, והן אמורות לעבור לשליטתו של מוטי בן משה במסגרת הסדר החוב של אפריקה ישראל.

בישראל פועלת אפריקה נכסים בתחום הייזום וההשכרה של בנייני משרדים, ואילו במזרח אירופה כוללת הפעילות גם ייזום, הקמה ותפעול של נכסים מניבים וגם ייזום והקמה של דירות מגורים למכירה. את הרבעון הראשון של 2018 סיימה החברה עם עלייה של 2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסכום של 122.4 מיליון שקל. הרווח הנקי לבעלי המניות גדל ברבעון הראשון ב-13.5% ל-25 מיליון שקל.

במזרח אירופה מתרכזת כיום פעילות החברה ברומניה, סרביה, צ'כיה, בולגריה, פולין, לטביה והונגריה. בתחום הנדל"ן המניב מחזיקה כיום החברה בשלושה נכסים ברומניה: בבוקרשט ממוקמים קניון קוטרוצ'ן ובנייני המשרדים אפי פארק 1-5 הסמוכים אליו, ואילו בעיר פלוישט ממוקם קניון אפי פאלאס, שגם אותו הקימה ומתפעלת החברה.

קניון קוטרוצ'ן מוערך כיום בספרים לפי שווי של 502 מיליון אירו (2.12 מיליארד שקל), ושיעור התפוסה בו הוא 97.5% מסך של 90 אלף מ"ר המיועדים להשכרה. ברבעון הראשון ייצר הקניון רווח גולמי מפעילות השכרה (NOI) של 9 מיליון אירו (38 מיליון שקל), המגלם תשואה שנתית של 7.2%.