טוויטר נגד הספאם: "10 מיליון חשבונות חשודים נבדקו השנה"

בפוסט בבלוג הרשמי שלה, הרשת החברתית טוויטר הסבירה איך היא מתמודדת כרגע עם הצפה של ספאם ובוטים • לדברי הרשת, בחודש מאי 2018 המערכת מצאה ובדקה מעל 9.9 מיליון חשבונות חשודים

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

טוויטר פרסמה פוסט בבלוג הרשמי שלה בה הסבירה איך היא מתמודדת כרגע עם ספאם ובוטים. לדבריה, בחודש מאי המערכת מצאה ובדקה מעל 9.9 מיליון חשבונות שנחשדו כאוטומטיים או כמפיצי ספאם. ברבעון הראשון של 2018, טוויטר השעתה מעל 142 אלף אפליקציות שהפרו את כלליה והיו אחראיות למעל 130 מיליון ציוצי ספאם. בחודשים שלאחר מכן, טוויטר הסירה 49 אלף אפליקציות בממוצע בחודש.

טוויטר אומרת שכמות החשבונות שהסירה בשל הפרה של מדיניות הספאם שלה גדולה ב-214% מהכמות שהסירה בשנה שעברה. בנוסף, היא אומרת שמספר הדיווחים על ספאם ירד מ-25 אלף ביום במרץ ל-17 אלף ביום בחודש מאי, דבר שהחברה מפרשת כסימן לאפקטיביות של המלחמה שלה בספאם.

בשבוע שעבר טוויטר הייתה תחת ביקורת בעקבות יישום לא עקבי של המדיניות שלה. הרשת החברתית השעתה חשבונות רבים בעקבות ציוץ מחדש של ציוץ בו פורסם מספר הטלפון של יועץ הבית הלבן סטפן מילר. בתגובה, האשימו את הפלטפורמה בכך שחשבונות אחרות שצייצו תוכן מסית לא הוסרו.