המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות; נייקי זינקה במעל ל-11%

אחרי שבוע תנודתי בצל מלחמת הסחר היציבות שבה לשוק האמריקאי • גזרת המאקרו: נתוני ההוצאה וההכנסה האישית בכלכלה האמריקאית • נתון מדד מנהלי הרכש (PMI) של שיקגו עלה מעל הציפיות

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט (ו') התנהל לכל אורכו בעליות, לאחר שגם אתמול סגרו מדדי המניות בעליות. באסיה נרשמה מגמה חיובית.

 

בזירת המאקרו התפרסמו ב-15:30 נתוני ההוצאות וההכנסות של הכלכלה האמריקאית. התחזית לשני הנתונים הייתה עלייה של 0.4%, כאשר מבחינת ההוצאות מדובר בירידה מהחודש הקודם, אך מבחינת ההכנסות מדובר בעלייה.
הנתונים הסופיים הם כי במסגרת ההוצאות, ישנה ירידה של 0.2% מהצפי (וירידה של 0.3% מהחודש הקודם). במסגרת ההכנסות הצפי קלע לנתונים בסופו של דבר, 0.4% כאמור, אך מדובר בעלייה מהנתונים הקודמים.

מדד הדאו התנהל במגמת עלייה מרשימה מפתיחת המסחר, ונמצא בשיאו באיזור ה-1.5%. את מניות המדד מובילה נייקי  שנסחרה בכ-11% ולאחריה אמריקן אקספרס  בתחום ה-2%. 
בראש מדד הנאסד"ק עמדה וורטקס פארמסוטיקלס 

מנהיגי אירופה הגיעו להסכמה בנוגע לבעיית הפליטים לפנות בוקר, לאחר 10 שעות של דיונים רצופים. בעקבות ההודעה על הסיכומים בפסגה מזנק הבוקר האירו ב-0.6% מול הדולר ונסחר סביב 1.163 דולרים לאירו.

ההסכם קובע לראשונה הקמת "מרכזי קליטה" לפליטים מחוץ לגבולות אירופה בסיוע סוכנות הפליטים של האו"ם, צמצום פעילות ספינות ארגונים לא ממשלתיים בים התיכון שמסייעות לפליטים וכן השתתפות במימון מרכזי קליטה חדשים לפליטים באיטליה וביוון. ההסכם גם כולל תשלום נוסף לטורקיה, בשווי שלושה מיליארד, תמורת נכונותה למנוע הפלגת פליטים ליוון.

"אנחנו לא לבד יותר באיחוד האירופי", הכריז בסוף הפגישה ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, שהצהיר כי עמדות מדינות אומצו בהחלטה המשותפת. גם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע כי "בפעם הראשונה תחוזק השמירה על גבולות האיחוד האירופי". קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל , שההחלטה החדשה מהווה שינוי מהותי של מדיניות קבלת הפליטים שלה לפני שלוש שנים, אמרה כי ההצהרה המשותפת שולחת "מסר של תקווה" בנוגע לטיפול בסוגיה במסגרת האיחוד האירופי. מרקל אמרה לפני כן כי שאלת ההגירה וההתמודדות האירופית אתה היא "בעיה גורלית המאיימת על עתיד האיחוד האירופי".

מניית טבע  נסחרה בירידות לאחר העליות אתמול. 

חברת DSPG  הודיעה אתמול על שיתוף-פעולה עם ענקית הסחר האלקטרוני אמזון , שעשוי להכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה ולהפוך לפלח הכנסות מרכזי של החברה. על פי ההסכם, אמזון מצרפת את DSPG לקבוצת חברות בולטות, שהשבב שלהן משובץ ברמקולים החכמים מדגמי אקו השונים ומופעלים על ידי מערכת ההפעלה הקולית אלקסה. כעת יוכלו חברות נוספות רבות, שמציעות מכשירים שמתחברים לענן AVS של אמזון, לעשות שימוש בשבב של DSPG.

בנפרד, אמזון  דיווחה כי היא מתכננת לרכוש את חברת PillPack, שמפעילה בית מרקחת דיגיטלי . פילפק בעצם מארגנת ושולחת ללקוחותיה את התרופות שהם לוקחים בהתאם לכמות לה הם זקוקים ולפי השעה שבה הם לוקחים את התרופות. השירות של החברה זמין 24/7. בתגובה, מניות של קמעונאיות הפארמה נפלו אתמול.