טראמפ: ערב הסעודית תגדיל את תפוקת הנפט ב-2 מיליון חביות

נשיא ארה"ב צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו כי סלמאן, מלך ערב הסעודית, הסכים לבקשתו להגדיל את תפוקת הנפט ב"אולי 2 מיליון חביות" • יצואנית הנפט הגדולה בעולם מתכננת לשאוב כ-11 מיליון חביות נפט ליום במהלך חודש יולי, כך מסר השבוע מקור לרויטרס

טראמפ והמלך הסעודי סלמאן / צילום: רויטרס
טראמפ והמלך הסעודי סלמאן / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי סלמאן, מלך ערב הסעודית, הסכים לבקשתו להגדיל את תפוקת הנפט ב"אולי 2 מיליון חביות".

יצואנית הנפט הגדולה בעולם מתכננת לשאוב כ-11 מיליון חביות נפט ליום במהלך חודש יולי, כך מסר מקור לרויטרס השבוע, לאחר שבישיבת שרי הנפט של ארגון המדינות המייצאות, אופ"ק, הגיעו להסכמה עם רוסיה ויצרניות נפט נוספות להעלות את התפוקה במיליון חביות.

המחלוקת טרם הפגישה התגלעה בין מנהיגת הקרטל, סעודיה, לבין שלוש מבין חמש המייסדות שלו, איראן, עיראק וונצואלה. רוסיה, שאינה חברה באופ"ק, תמכה בעמדת סעודיה להעלאת תפוקה ב-300,000 עד 600,000 חביות ביום.

"בדיוק שוחחתי עם מלך ערב הסעודית סלמאן והסברתי לו כי בשל המהפכות וההפרעות באיראן ובונוצאלה, אני מבקש כי הוא יגדיל את תפוקת חביות הנפט, אולי ל-2 מיליון חביות, והוא הסכים". צייץ טראמפ.

הציוץ של טראמפ בטוויטר על מלך סעודיה והנפט / צילום מסך מהטוויטר
 הציוץ של טראמפ בטוויטר על מלך סעודיה והנפט / צילום מסך מהטוויטר

סלמאן וטראמפ הדגישו את הצורך לשמר את היציבות של השוק והמאמצים של מדינות אופ"ק לפצות כל חוסר פוטנציאלי, זאת בשיחה טלפונית שדווחה לתקשורת על ידי מקורות בסעודיה היום. אולם, ההצהרה אינה עוסקת ואין בה שום התייחסות על ידי ערב הסעודית לנושא הציוץ של טראמפ, העלאת התפוקה ב-2 מיליון חביות ליום.

ממשל טראמפ לוחץ על יצרניות הנפט לקצץ את התפוקה מאז חודש נובמבר, אז ארצות הברית החלה להפעיל מחדש סנקציות כנגד טהרן, לאחר שטראמפ נסוג מהסכם שהושג בשנת 2015 בנוגע להסכם הגרעיני עם איראן.