יורם נוה מתחיל להרכיב את הפאזל בכלל ביטוח

לפי הערכות, יוסי דורי, מנהל השקעות הנוסטרו, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי בקבוצה • ערן צ'רנינסקי יהיה המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית

יורם נוה / צילום: תמר מצפי
יורם נוה / צילום: תמר מצפי

כלל ביטוח  יוצאת לדרך חדשה תחת המנכ"ל החדש. יורם נוה נכנס היום לתפקידו כמנכ"ל הקבוצה, במקום איזי כהן, והוא כבר מתחיל בהרכבת פאזל ההנהלה. בהמשך לפרסומים משבוע שעבר, החברה דיווחה היום לבורסה כי נוה מייבא לכלל עוד בכיר מקבוצת מגדל, את מנהל הכספים ערן צ'רנינסקי, שיכהן בכלל ביטוח בתפקיד דומה, ויהיה המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית.

עד כה נוהל מערך הכספים של הקבוצה תחת ענת לוין, שהייתה גם מנהלת ההשקעות הראשית בקבוצה, ושהודיעה על עזיבתה ימים אחדים קודם שהפסידה לנוה במירוץ על המינוי. לפיכך, נוה צריך לאייש בקרוב גם את התפקיד המרכזי ביותר של ניהול ההשקעות של הקבוצה. מדובר בתפקיד חשוב ביותר בקבוצות הביטוח הגדולות. על פי הערכות, נוה טרם הכריע סופית בנוגע למינוי זה, אך הוא בוחן בחיוב רב את מינויו של יוסי דורי (בן 47), מנהל השקעות הנוסטרו בקבוצה. ההשקעות של קבוצת כלל ביטוח מנוהלות באמצעות כנ"ף - זרוע ההשקעות של קבוצת כלל, שאחראית על ניהול נכסים בהיקף של כ-170 מיליארד שקל.

עוד שינוי שכבר עתה צופים שיקרה בחברה הוא בתפקיד של משה ארנסט, המשנה למנכ"ל וראש המטה בקבוצה מאז תחילת ינואר 2013, שהודיע על התפטרותו מהחברה כבר באוקטובר 2017. הוא הצטרף לכלל ביטוח כיועץ המשפטי ומזכיר החברה בתחילת ספטמבר 2006, והוא מעוניין בתפקיד ביצועי-מסחרי באחת מחטיבות הביטוח - שסביר שיקבל. הודעת ההתפטרות של ארנסט לא נכנסה לתוקף.

רק החמישית בגודלה בענף

בכלל ביטוח יש שורה ארוכה של בעלי תפקידים בכירים נוספים שיישבו בהנהלה לצד נוה, כשסביר ובתקופה הקרובה תשנה החברה את פניה על מנת להתאים אותה לתפיסת העולם הניהולית של המנכ"ל שנבחר לתפקיד על ידי דירקטוריון החברה, שבראשות היו"ר דני נוה, ובאישור הנאמן למניות השליטה בקבוצה מטעם הפיקוח על הביטוח, משה טרי.

במסגרת זו גם רווחות הערכות לפיהן דניאל כהן צפוי לבסס את מעמדו המרכזי בקבוצה ולקבל חטיבה מרכזית נוספת למה שהוא ניהל עד כה. ככל הידוע, נוה צפוי להגיש לדירקטוריון באוגוסט תוכנית חדשה, שתכלול שינויים פרסונליים ומבניים החברה. כלל ביטוח נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-2.84 מיליארד שקל "בלבד", שממצב אותה במקום החמישי בענף, אחרי הראל, הפניקס, מגדל ואיי.די.איי ביטוח ("ביטוח ישיר").

המנכ"ל היוצא כהן יימצא בחברה עד סוף אוגוסט הקרוב, לצורך תקופת חפיפה עם המנכ"ל הנכנס. אגב, כבר בסמוך להודעה המפתיעה על התפטרותו של איזי כהן, במהלך חודש מארס האחרון, חשפנו ב"גלובס" כי בסקר של עובדי כלל ביטוח, שנערך אז בפייסבוק, נבחר נוה כמועמד הרצוי מבחינת העובדים עם 115 קולות (הגם שהיו יותר קולות שקראו למינוי מועמד חיצוני, מה שלא קרה). כל זאת קורה כשבעל מניות השליטה בכלל ביטוח, קונצרן א.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין, צריך למצוא קונה למניות הללו, או להמשיך ולמכור אותן, בהדרגה, בשוק ההון.