גיוס הון | בלעדי

טראקס גייסה 125 מיליון ד': "נצא להנפקה בתחילת 2020"

את הגיוס הובילה Boyu Capital, אחת מקרנות השקעות הפרטיות הגדולות בסין, וחברת המדיה הבריטית DC Thomson • עפ"י הערכות, עד לסוף השנה יגיע היקף ההכנסות של החברה ל-100 מיליון דולר • טראקס מתכננת לצאת להנפקה בארה"ב במהלך 18 עד 24 חודשים הקרובים

חברת הסטארט-אפ הישראלית-סינגפורית Trax (טראקס) הודיעה על סגירת סבב ההשקעות הגדול ביותר שלה עד היום - 125 מיליון דולר. את הגיוס הובילו Boyu Capital, אחת מקרנות השקעות הפרטיות הגדולות בסין, וחברת המדיה הבריטית DC Thomson. חלק מההון שגויס ישמש לקניית מניות מהמשקיעים המוקדמים בחברה. עד היום גייסה החברה 235 מיליון דולר.

ההשקעה המשמעותית הנוכחית היא תולדה של צמיחה מהירה ממנה נהנתה החברה: טראקס צמחה בקצב של 600% במהלך השנתיים האחרונות ומעריכים כי עד לסוף השנה יגיע היקף ההכנסות שלה ל-100 מיליון דולר. מנכ"ל החברה יואל בר-אל אומר בשיחה עם "גלובס" כי בחברה מתכוונים לצאת בהנפקה בארה"ב במהלך 18 עד 24 החודשים הקרובים: "התהליך נדחה כי כרגע יש חשש שכניסה לתהליך הנפקה יוציא אותנו מהפוקוס העסקי, כי מדובר בתהליך כואב וארוך, שדורש המון תשומת לב מצד ההנהלה".
במהלך 2016 החלו מנהלי החברה בתהליך הכנה להנפקת החברה לפי שווי של כ-200 מיליון דולר, תהליך שלא יצא אל הפועל בסופו של דבר. גיוס ההון הנוכחי נעשה כבר לפי שווי של כ-850 מיליון דולר, פי שלושה ויותר. "קפצנו בהערכה בצורה מאוד משמעותית, והדבר שם אותנו חזק מאוד על המפה בעולם הריטייל," אומר בר-אל, "אין כרגע שום גוף, לא בתחום הספקים ולא בתחום הלקוחות, שאינו מכיר את טרקס".

לדבריו ההסכם החדש יאפשר לחברה לחדור משמעותית לשוק הסיני: "המשקיע הוא גוף חזק מאוד בסין, עם הרבה קשרים בעולם העסקי ובממשלה, והיכולת שלנו להתרחב בסין בצורה משמעותית ולהמשיך את הגידול בכנסות התחזקה במידה רבה". בר-אל מציין כי טראקס נמצאת במגעים בין השאר גם עם חברת עליבאבא על שיתוף פעולה, מגעים שטרם הבשילו לכדי הסכם.

טראקס נוסדה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים. החברה מפתחת טכנולוגיה לראיית מחשב וניתוח נתונים של חנויות פיזיות, להבדיל מחנויות מקוונות. המערכת של החברה קולטת מיליוני תמונות שצולמו בחנויות על ידי מבקרים, ומפיקה מהן מידע עסקי ושיווקי. מטה החברה ממוקם בסינגפור. החברה פועלת ביותר מ-50 מדינות ויש לה יותר מ-175 לקוחות.

דרור פלדהיים, המנהל המסחרי בטראקס, אומר: "אנו מציינים נקודת מפנה נוספת בצמיחה הגלובלית שלנו במסע לקידום המעבר הדיגיטלי של הקמעונאות הפיזית. הפתרונות והשירותים שלנו מתקדמים במהירות בשווקי הליבה שלנו - בארה"ב, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית". ג'ואי צ'ן, מנכ"ל Boyu Capital , אמר: "ההשקעה בטראקס נובעת מהאמון שלנו בערך המרשים שהיא מראה עם טכנולוגיה שמאפשרת דיגיטליזציה של קמעונאות פיזית. אנו מאמינים כי טראקס נמצאת במקום מצוין כדי לסייע ללקוחות בסין לממש את המעבר הדיגיטלי שלהם".