נעילה ירוקה בבורסה; תפן מתמתנת; הדולר מעל 3.65 שקל

שווייה של אל-על צנח ב-1.2 מיליארד שקל בתוך שנה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר השלישי של השבוע לקראת ננעל בעליות היום (יום ג') על רקע הנעילה המעורבת אתמול. המסחר בוול סטריט נסגר אמש בעליות, ומחיר הנפט עלה ל-74.6 דולר לחבית. 

 

כחודשיים לאחר שחברת הנדל"ן נתנאל גרופ  חתמה על הסכם אופציה למכירת קרקע למגורים בלוד ליזם הנדל"ן אלדד פרי, כעת נודע כי פרי, באמצעות חברת אלדד פרי נדל"ן, החליט לממש את האופציה ולרכוש אותה מידי נתנאל גרופ תמורת כ-185 מיליון שקל. מהלך זה צפוי להניב למוכרת רווח לפני מס של כ-16 מיליון שקל, שיירשם בדוחות נתנאל לרבעון השני של השנה.

חברת הנדל"ן מידאס השקעות  חתמה אתמול על הסכם למכירת 18% ממניות חברת הפרויקט המחזיקה במתחם המסחר והבילויים גני שרונה בת"א (חברת אמטא), וזאת על רקע הצורך שלה במזומנים להתמודד עם חובותיה. את החזקותיה מכרה מידאס לאחת משותפתיה בפרויקט - קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, שתשלם עבור נתח זה 18 מיליון שקל בתוספת מע"מ. סכום זה דומה להיקף התשלום שמידאס נדרשת לשלם החודש למחזיקי אג"ח סדרה ב' של החברה.

תפן  הודיעה הבוקר כי בעלי הזכויות בפעילות העוסקת בקנאביס רפואי חתמו על הסכם משמעותי נוסף למכירת תוצרת קנאביס רפואי. במסגרת ההסכם תסופק תוצרת קנאביס רפואי בהיקף של עד 7 טון עבור מעל ל-40 מיליון שקל, על פני 3 שנים. ההסכם מתווסף להסכם דומה עליו דיווחה החברה לפני כחודש, במסגרתו יספקו בעלי הזכויות לאותו לקוח 7 טון נוספים תמורת מעל ל-40 מיליון שקל וסך מצרפי של 80 מיליון שקל.

גזית גלוב  נמצאת במגעים לרכישת חלקה של גינדי השקעות בקניון גינדי TLV. ל"גלובס" נודע כי כצמן ומוטי בן משה, בעל השליטה ברבוע כחול נדל"ן , שמחזיקה במחצית ממניות הקניון בתל-אביב, נפגשו לאחרונה ולפי הערכות דנו באפשרות שכצמן ירכוש את חלקה של גינדי השקעות במתחם. לבן משה יש זכות סירוב ראשונה להחזקות שאינן בידו, בעוד שגינדי נאלצים למכור את החזקותיהם בקניון שיזמו בגלל בעיות נזילות שנובעות מכך שהקניון לא עמד בתוכניותיהם האופטימיות.

אל-על  השלימה צלילה של כ-50% בערכה מתחילת השנה - מה שככל הנראה צפוי לדחוק אותה החוצה ממדד ת"א 90 בעדכון המדדים הקרוב של הבורסה בחודש אוגוסט. בסך הכל צללה מניית אל-על ב-75% בשנה האחרונה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-400 מיליון שקל - אחרי שמחקה מערכה סכום אדיר של כ-1.2 מיליארד שקל בתקופה זו. 

רשת פוקס  הודיעה הבוקר כי עסקת הרכישה של שילב הושלמה. החברה רכשה מרשת מוצרי התינוקות שילב מידי רונן אלעד בכ-31 מיליון שקל. 5 מיליון שקל נוספים ישולמו בהתאם למנגנון שסוכם בין הצדדים [לידיעה המלאה].

עוד פורסם הבוקר כי הושלמה רכישת ורידיס ע"י דלק רכב  תמורת כמיליארד שקל [להרחבה].