תקלה מביכה בסמסונג: תמונות אקראיות נשלחות לאנשי קשר

חלק ממכשירי סמסונג הושפעו מתקלה מוזרה, בה הטלפונים שולחים תמונות שצילמו משתמשים באופן אקראי לאנשי קשר שלהם, ללא רשותם • משתמשים התלוננו על הבאג ברשת החברתית רדיט ובפורומים רשמיים של סמסונג

סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ
סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ

תארו לכם מצב שבו מכשיר הטלפון שלכם שולח באופן אקראי תמונה אינטימית שצילמתם לאחד ההורים שלכם, או תמונה של החתול שלכם לבוס - בארבע בבוקר. עבור חלק ממשתמשי סמסונג, תקריות מביכות כאלה עלולות לקרות.

חלק ממכשירי סמסונג הושפעו מתקלה מוזרה, בה הטלפונים שולחים תמונות שצילמו משתמשים באופן אקראי לאנשי קשר שלהם, ללא רשותם. משתמשים התלוננו על הבאג ברשת החברתית רדיט, ובפורומים רשמיים של סמסונג. משתמש סיפר כי כל התמונות שבמכשיר שלו נשלחו לבת הזוג שלו באמצע הלילה בדרך זו.

התמונות נשלחות דרך אפליקציית ברירת המחדל של הודעות במכשירי החברה, Samsung Messages. לפי דיווחים, האפליקציה אפילו לא מראה למשתמשים שדרך המכשיר שלהם נשלחו קבצים למישהו אחר. רבים גילו על התקלה רק לאחר שהצד השני הגיב לתמונות האקראיות שנשלחו אליו, וייתכן שחלק מהמשתמשים כלל לא יודעים שתמונות נשלחו מהמכשיר שלהם.

המכשירים עליהם דובר בפורומים היו גלקסי S9+ ,S9 ו-Note 8. אך ייתכן שהבאג השפיע גם על מכשירים נוספים. לא ידוע אם גם משתמשים ישראליים הושפעו מהבאג.

תיאוריה רווחת בקרב המתלוננים היא כי הסיבה לתקלה היא האינטראקציה בין אפליקציית ההודעות של סמסונג לעדכון ה-RCS של חברת הטלקום T-Mobile שיצא לאחרונה, שמטרתו להפוך את חווית ההתכתבות ב-SMS לדומה יותר לאפליקציות המסרים המיידיים, עם פיצ'רים כמו אישור על קריאת הודעה, הצגה של ההקלדה של הצד השני ועוד.

מסמסונג נמסר לאתר גיזמודו כי היא מודעת לדיווחים וכי הצוותים הטכניים שלה בוחנים את הנושא. היא אף עודדה משתמשים שמושפעים מהתקלה לדווח לה ישירות על כך. טי-מובייל הכחישה קשר לבאג.

עד שהתקלה תתוקן, עומדות בפני המשתמשים שתי אפשרויות כדי להבטיח שלא תקרה להם. הראשונה היא לבטל בהגדרות את האפשרות של אפליקציית ההודעות של סמסונג לגשת לאחסון במכשיר. אפשרות שניה היא פשוט להחליף באופן זמני לאפליקציה אחרת לשליחת הודעות כמו למשל Android Messages.