מי קורא את המיילים שלכם בג'ימייל? גוגל מנסה להרגיע

בעקבות החשיפה לפי מפתחי אפליקציות צד שלישי יכולים לקרוא מיילים של משתמשי ג'ימייל, גוגל פרסמה פוסט הרגעה • תוכן הפוסט בעיקר חזר על הפרטים שכבר פורסמו ולא נידב מידע חדש

ג'ימייל / צילום: שאטרסטוק
ג'ימייל / צילום: שאטרסטוק

גוגל פרסמה פוסט בעקבות החשיפה לפיה מפתחי אפליקציות צד שלישי רבים יכולים לקרוא את המיילים של משתמשי ג'ימייל. הפוסט ניסה להרגיע את הלקוחות, אך לא היה בו מידע חדש ומשמעותי, והוא חזר על פרטים רבים שכבר פורסמו. בנוסף, גוגל לא התייחסה לטענה לפיה חלק מהאפליקציות שמקבלות הרשאה מהמשתמשים לגשת לתוכן המיילים שלהם, לא מציינות במפורש כי מי שיקרא את המיילים בחלק מהמקרים יהיה אדם ולא תוכנה אוטומטית.

"מגוון אפליקציות צד שלישי מסייעות לכם להוציא את המיטב מהמייל שלהם" נכתב בפוסט, עליו חתומה סוזן פריי, מנהלת תחום האבטחה והפרטיות בגוגל קלאוד. "לפני שאפליקציה שלא שייכת לגוגל יכולה לגשת למיילים שלכם, היא עוברת תהליך בדיקה שכולל את הערכת מדיניות הפרטיות של החברה ובחינה כי היא עובדת בדרך בה הוצהר".

בנוסף נכתב כי הדאטה שהחברה מבקשת גישה אליו מוכרח להיות מתאים לפונקציה שהיא מבקשת להפעיל באמצעותו, וכי עליה להיות ברורה לגבי הדרך שתשתמש בו. נכתב כי "לצרכנים יש שליטה ושקיפות מלאה על הדרך בה משתמשים בדאטה שלהם" וכי אפליקציות שנמצא שהפרו את מדיניות גוגל מושעות.

החברה פירטה מהם האמצעים שמשתמשים פרטיים ועסקים יכולים לנקוט כדי להגן על הפרטיות והבטיחות שלהם. היא המליצה למשתמשים לבדוק את ההרשאות לפני שמאשרים גישה לאפליקציות שונות, ולהשתמש בכלי האבטחה של החברה כדי לבדוק אילו מכשירים התחברו לחשבון שלהם, לאילו אפליקציות יש גישה לחשבון הג'ימייל שלהם, ואילו הרשאות הן קיבלו.

גוגל ציינה כי היא מצליחה למנוע מיותר מ-99.9% מהודעות הספאם והפישינג להגיע למשתמשים שלה, בזכות עיבוד אוטומטי של מיילים. היא הדגישה כי משמעות הפרקטיקה אינה שעובדי גוגל קוראים את המיילים של משתמשים. מקרים בהם עובדי גוגל קוראים את המיילים של משתמשים קורים רק למטרות אבטחה כמו בדיקה של באג, או כשהמשתמש בעצמו מבקש מגוגל לקרוא מתוך תיבת המייל שלו. בגוגל אף הדגישו כי המודל העסקי המרכזי של ג'ימייל הוא מכירת שירותי אימייל בתשלום לארגונים, ולא פרסום מותאם אישית על סמך דאטה שנאסף על הלקוחות.