עוד סכסוך עבודה - הפעם במפעל מיגדה של טבע בקריית שמונה

העובדים, המאוגדים בהסתדרות, שרויים באי-ודאות על רקע כוונת טבע למכור את המפעל כחלק מתוכנית ה התייעלות שעליה הכריזה בדצמבר, כאשר בחודשים שחלפו מאז היו מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, אך אלה עדיין לא הבשילו לעסקה

מפעל טבע בקריית שמונה / צילום: טל שניידר
מפעל טבע בקריית שמונה / צילום: טל שניידר

סכסוך עבודה הוכרז אתמול (ד') במפעל מיגדה של חברת התרופות טבע בקריית שמונה. העובדים, המאוגדים בהסתדרות, שרויים באי-ודאות על רקע כוונת טבע למכור את המפעל כחלק מתוכנית ההתייעלות שעליה הכריזה בדצמבר, כאשר בחודשים שחלפו מאז היו מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, אך אלה עדיין לא הבשילו לעסקה.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, הכריזה על תוכנית התייעלות מסיבית במטרה לחסוך כ-3 מיליארד דולר בשנה. התוכנית כוללת פיטורי עובדים וסגירת אתרים ברחבי העולם.

מפעל מיגדה בקריית שמונה, שהוא מפעל רווחי, הוגדר ככזה שאינו בליבת הפעילות של טבע, ובטבע התחייבו לעשות מאמצים לאתר לו רוכש. בניגוד למפעל באשדוד, למשל, שטבע מבקשת לסגור לאחר שלא אותר רוכש, המפעל בקריית שמונה צפוי להמשיך ולפעול. במפעל יש כ-250 עובדים, שמייצרים מערכת סגורה להגנת צוותים רפואיים.

עובדי מיגדה טוענים כי הם נמצאים באפילה ולא מעודכנים בנעשה, אף שהנציגות של העובדים אמורה לקבל עדכון כחלק מההסכם הקיבוצי. בנוסף מתייחס סכסוך העבודה להקפאת כל תוספות השכר וביטול משכורת 13 שהייתה נהוגה קודם לכן. מכיוון שמדובר במפעל שבו השכר הממוצע נמוך ביחס לאתרים אחרים של טבע בארץ (משום שעיקר העובדים בו הם עובדי ייצור ויש בו פחות עובדי מו"פ ששכרם גבוה יותר), התנהל משא-ומתן בנושא, אך הוא נקלע למבוי סתום.

סכסוך העבודה שהוכרז מאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים בעוד 14 יום, אך בשלב זה הם לא מצהירים על כוונה לשבות או על צעדים אחרים, ככל הנראה במטרה לפתוח פתח למגעים עם החברה.

מטבע נמסר בתגובה כי "כפי שהודענו בדצמבר - כחלק מתהליך הרה-ארגון שטבע מיישמת גם בישראל, אנו פועלים למכירת אתר מיגדה בקריית שמונה. מידע זה תוקשר לעובדים בהגינות ובשקיפות מלאה. נמשיך לפעול להידברות עם נציגות העובדים וההסתדרות במטרה לפעול יחד לטובת החברה ועובדיה כאחד" .