נעילה חיובית בת"א; בנק ישראל החליט להותיר הריבית על כנה

הציפיות בשווקים הן שבנק ישראל יזרז משמעותית את קצב העלאת הריבית • דיסקונט רוצה לרכוש את בנק דקסיה • ננו דיימנשן זינקה ב-12%

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בורסת תל-אביב ננעל  היום (ב') בעליות. זאת על רקע הסגירה החיובית אתמול ועל רקע החלטת הריבית של בנק ישראל, בה הוחלט לא להעלות את הריבית. 

 

בשוקי ההון והמט"ח עקבו היום בדריכות אחר הודעת בנק ישראל על גובה הריבית במשק, אחרי שלוש שנים "משעממות" של יציבות וקיפאון. לא פחות מהודעת הריבית, רכזה עניין התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר של הבנק על תוואי העלאות הריבית הצפוי במשק בשנה הקרובה. בעדכון האחרון של התחזית, במארס האחרון, צפתה חטיבת המחקר העלאת ריבית אחת עד סוף 2018 והעלאת ריבית נוספת ב-2019. אם הריבית עומדת כיום של עשירית האחוז, העריכה חטיבת המחקר שזו תעמוד על 0.5% בעוד שנה מהיום.

הציפיות בשווקים הן שבנק ישראל יזרז משמעותית את קצב העלאת הריבית. כך למשל החוזים על הריבית הבין-בנקאית לשנה מהיום מגלמים ציפיות לשלוש העלאות ריבית לפחות, עד לגובה של 1% בעוד שנה. גם במסחר באיגרות חוב ממשלתיות ניכרו בימים האחרונים עליות בתשואה לכיוון של אחוז - מגמה שצפויה להעלות בין היתר את ריבית המשכנתאות.

"באה קרנית פלוג לפני כמה חודשים ואומרת, 'מספיק לנו שציפיות האינפלציה יתכנסו לתוך היעד כדי שנעלה ריבית'", אומר אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות. "אז עכשיו הציפיות כבר מתכנסות ליעד, ואפילו האינפלציה מתקרבת ליעד. אם בנק ישראל יעמוד מאחורי מה שהם אמרו במארס, אז כעיקרון הם אמורים להעלות ריבית".

חברת דסק"ש  רכשה ביום חמישי איגרות חוב של עצמה מסדרה י' הארוכה, בתמורה ל-5 מיליון שקל. נוסף על כך השקיעה דסק"ש עוד כ-5 מיליון שקל ברכישת איגרות חוב ארוכות מסדרה ט' ו-י"ד של החברה הקשורה אי.די.בי. ,

קבוצת שטראוס  הודיעה הבוקר כי מנכ"ל הקבוצה, גדי לסין, מסיים את תפקידו בשל סיבות רפואיות. גיורא בר-דעה, המכהן בתפקידי ניהול בכירים בקבוצה מזה 21 שנים ומחזיק בניסיון עשיר ומעורבות עמוקה במכלול התהליכים שהקבוצה מובילה בשנים האחרונות, ימשיך לכהן כממלא-מקום מנכ"ל קבוצת שטראוס. בר-דעה, אשר מוביל את הקבוצה בחודשים האחרונים, ימשיך לפעול יחד עם הנהלת הקבוצה למימוש מלא של תוכניות העבודה וניהול העסק. דירקטוריון החברה יקיים תהליך למינוי מנכ"ל קבוע.

אחרי כמה חודשים במהלכן עמדה על הפרק הנפקתה הראשונית (IPO) של רשת הסופרמרקטים פרשמרקט, החלו בעלי הרשת, האחים יוסי ושלומי אמיר (עמר), לקדם את המהלך, ובסוף השבוע האחרון פרסמה פרשמרקט טיוטת תשקיף ראשונה לקראת ביצוע גיוס ההון. במסגרת ה הנפקה , שבחלקה צפויה להתבצע באמצעות הצעת מכר של מניות על-ידי צמד האחים, מעוניינת פרשמרקט לגייס כ-250 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל "לפני הכסף".

סייפ-טי  עברה לירידות לאחר שאתמול היא זינקה ב-26% במחזור גבוה. החברה דיווחה אתמול על גידול של 103% בהיקף ההזמנות למוצרי החברה שהתקבלו בחברות הבנות בחצי הראשון של 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מרכנתיל, מקבוצת דיסקונט , הודיע כי בכוונתו להתמודד על רכישת השליטה בדקסיה ישראל , הפעילה במתן אשראי לרשויות המקומיות. בכך הוא מצטרף לבנק ירושלים , שכבר הודיע שבכוונתו לפעול למיזוג דקסיה לתוכו. בתוך כך, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק , יקי זנו, פורש מתפקידו וימונה לתפקיד סמנכ"ל מערכות מידע בבנק דיסקונט. 

טוגדר  חתמה על הסכם מחייב עם פרימייר להקמת חברת מוצרי קוסמטיקה על בסיס קנאביס רפואי. פרימייר הישראלית פועלת בתחום מוצרי הקוסמטיקה על בסיס מינרלים מים המלח.

ננו דיימנשן  דיווחה כי חתמה על שת"פ עם קבוצת AURORA הסינית. הקבוצה תשווק ותמכור ללקוחות בסין את מדפסת התלת מימד של ננו דיימנשן. 

אנלייט אנרגיה  עלתה בעקבות הדיווח על חתימת ההסכם על מימון פרויקט חוות טורבינות הרוח בעמק הבכא.