ננו דיימנשן נכנסת לשוק הסיני: המניה מזנקת בכ-20%

המנייה מזנקת היום ב-20% במחזור ער במהלך המסחר בבורסה ומשלימה מהלך עלייה דו-יומי של 30%, לאחר שהחברה הודיעה הבוקר כי החלה בתהליך כניסה לשוק הסיני

מניית חברת ננו דיימנשן , יצרנית מדפסות התלת-ממד, מזנקת היום ב-20% במחזור ער במהלך המסחר בבורסה ומשלימה מהלך עלייה דו-יומי של 30%, לאחר שהחברה הודיעה הבוקר (ב') כי החלה בתהליך כניסה לשוק הסיני.

החברה, אותה מוביל המנכ"ל עמית דרור, חתמה על הסכם לשותפות אסטרטגית עם קבוצת AURORA, בעלת המניות העיקרית של חברת General Integration Technology (GIT), ספקית של תוכנות תלת-ממד ומפיצה של מדפסות תלת-ממד בסין.

אורורה, שתשווק ותמכור ללקוחות בסין את מדפסת התלת-ממד שפותחה בחברה, DragonFly 2020 Pro, רכשה בנוסף מננו דיימנשן מדפסת שנייה מסוג זה. מחיר כל מדפסת מוערך בכ-200 אלף דולר.

ננו דיימנשן, המייצרת מדפסות תלת-ממד שמסוגלות להדפיס רכיבים אלקטרוניים שונים, נסחרת במקביל בבורסה בת"א וברשימה המשנית של הנאסד"ק, לפי שווי שוק של 173 מיליון שקל (כ-47 מיליון דולר), אחרי ירידה של קרוב ל-60% במחיר המניה בשנה החולפת.

ברבעון האחרון של 2017 החלה החברה להציג מכירות של המדפסת וגם של הדיו שהיא מוכרת ללקוחות, ובחודש שעבר דיווחה כי היא אושרה כספק מורשה של חברות ממשלתיות וביטחוניות בארה"ב, והודיעה על מכירת מדפסת לחברה אמריקאית שהיא אחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם.

מניית ננו דיימנשן
 מניית ננו דיימנשן

"סין הינה אחד מהשווקים הגדולים והחשובים בעולם בייצור ותכנון אלקטרוניקה, וביסוס הנוכחות בשוק זה הינה מהותית עבור ננו דיימנשן", ציין המנכ"ל עמית דרור. "לאורורה יש שנים רבות של ניסיון תפעולי בתחום הייצור, ובאמצעות המשאבים הנרחבים שלה והרשת הייחודית של 1,500 משרדים ו- 300,000 לקוחות, לרבות מעל 3,000 לקוחות בתחום האלקטרוניקה, אנו מאמינים כי היא יכולה לספק לנו גישה מהירה לשוק בסין".

את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם הכנסות של 635 אלף דולר, קפיצה של 438% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועברה לרווח גולמי של 106 אלף דולר. ההפסד התפעולי שלה עמד על כ-4.1 מיליון דולר, גידול של 5% לעומת ההפסד התפעולי ברבעון המקביל.

בקופת החברה היו בסוף מרץ מזומנים בהיקף של כ-14.7 מיליון דולר לאחר שהשלימה לאחרונה גיוס של 12 מיליון דולר בנאסד"ק.

נזכיר שלפני כחודש וחצי עלתה ננו דיימנשן לכותרות על רקע מעצרו של איציק שרם, יו"ר-משותף של החברה. שרם יצא לחופשה מהתפקיד והיו"ר הנוסף, אבי ריכנטל, נשאר בתפקיד לבד.