בית הנבחרים לאפל וגוגל: הסבירו איך אתן מטפלות במידע אישי

ה"וול סטריט ג'ונרל" מדווח כי הממשל האמריקאי פנה אל מנהלי ענקיות הטכנולוגיה לגבי נושא הפרטיות ברשת בעקבות פרסומים אחרונים בתקשורת

טים קוק ב-WWDC / צילום: אליהו נובלג, רויטרס
טים קוק ב-WWDC / צילום: אליהו נובלג, רויטרס

מחוקקים מבית הנבחרים האמריקאי שלחו היום (ב') מכתבים למנכ"ל אפל טים קוק ולמנכ"ל אלפבית (חברת האם של גוגל) לארי פייג'. המחוקקים, מוועדת הסחר והאנרגיה של הבית, ביקשו לדעת כיצד שתי ענקיות הטכנולוגיה מטפלות במידע האישי של משתמשי הסמארטפונים, כולל מידע מיקום - כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".

במכתבים מציינים המחוקקים כי דיווחים שהתפרסמו לאחרונה במדיה, לצד מידע נוסף, מעוררים שאלות לגבי הפרקטיקות שאפל ואלפבית נוקטות. בין היתר הם מציינים כי לפי הדיווחים, מערכת ההפעלה אנדרואיד אוספת מידע רב על מיקום המשתמש ושולחת אותו לשרתי אלפבית גם כאשר המכשיר כבוי.

המכתבים מעידים על החששות בקרב המחוקקים האמריקאים בכל הנוגע ליחסן של ענקיות הטכנולוגיה לפרטיות. אם באפריל היה זה מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שזומן לשימועים בקונגרס בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה (וספג ביקורת נוקבת מצד ועדת הסחר והאנרגיה), הרי שכעת המגמה מתרחבת לענקיות טכנולוגיה נוספות.

על רקע השתכללות הסמארטפונים ותחום ניתוח הדאטה, היכולת לפענח היכן אנחנו נמצאים ומה אנחנו עושים גבוהה כיום הרבה יותר מאשר בעבר. לצד חברות הענק, לא מעט סטארט-אפים עוסקים בענף המכונה "תובנות מבוססות מיקום", מה שכמובן מגביר את החשש לפרטיות המשתמשים.