חברת הגנת הסייבר הישראלית Radiflow גייסה 18 מיליון דולר

רדיפלואו מפתחת מוצרי אבטחת סייבר כמו מערכות בקרה תעשייתית ורשתות שליטה ונתונים • את ההשקעה הובילה חברת ST Engineering Ventures מסינגפור

חברת הגנת הסייבר הישראלית Radiflow הודיעה על סגירת סבב השקעה בגובה 18 מיליון דולר. את ההשקעה הובילה חברת ST Engineering Ventures מסינגפור. גם המשקיעים הקיימים של רדיפלואו, בהם היזם זוהר זיסאפל, לקחו חלק בסבב השקעה הזה.

סכום הכסף שגויס ישמש את החברה כדי להרחיב את מערך המכירות שלה, על מנת לתמוך בביקוש הגובר בשוק, לחזק את המותג שלה ברחבי העולם ולהמשיך בפיתוח פתרונות חדשניים כדי לענות על הצרכים ההולכים וגדלים של הלקוחות.

חברת רדיפלואו מפתחת מוצרי אבטחת סייבר לארגונים גדולים ותעשייתיים. בין השאר מדובר במערכות בקרה תעשייתית (ICS) וברשתות שליטה ונתונים (SCADA) שמגנים על רשתות תפעול תעשייתיות של כ-50 מפעילי תשתית קריטית, כולל ייצור חשמל, מתקני מים ועוד. החברה הייתה מהחלוצות בתחום זה, וכיום יש לה מעל 50 לקוחות בעולם, בהם מפעילי תשתיות קריטיות בארה"ב ובאירופה. החברה מעסיקה 35 עובדים, מהם חמישה בחו"ל, ובכוונתה כעת להגדיל את מספר העובדים ל-50.

מנכ"ל החברה אילן ברדה אומר בשיחה עם "גלובס": "המטרה העיקרית שלנו כרגע היא לגדול בשיווק ובמכירות, שכן עד היום עבדנו בממוקד מול לקוחות מסוימים. בשלב הבא אנחנו ניכנס ונייצר עוד שיתופי פעולה אסטרטגיים, כמו שעשינו עם פאלו-אלטו לפני כמה חודשים".

לדבריו הצטרפות ST הסינגפורית למשקיעי החברה מהווה צעד חשוב, הן בשילוב פתרונות האוטומציה של ST למוצרי החברה והן בפתיחת שווקים באסיה בפני החברה: "יש להם משרדים בהרבה מדינות באסיה, והם שותף מכובד עם אמינות גבוהה".

חברת ST Engineering, "התעשייה האווירית של סינגפור", מעסיקה כ-22,000 עובדים במשרדיה באסיה, אמריקה, אירופה והמזרח התיכון והכנסותיה הגיעו ל-4.9 מיליארד דולר ב-2017. הקבוצה התפתחה מתחומי התעשייה הבטחונית והאווירית ובשנים האחרונות הם נכנסו לתחומי האוטומציה במפעלים, מערכות שליטה ובקרה ועוד. לדברי ברדה זה הרקע לחיבור שנוצר עם רדיפלואו, שמתמקדת בהגנת רשתות אוטומציה ותשתיות קריטיות.

ברדה אומר שהיקף המכירות של החברה כיום מגיע למספר מיליונים ואולם החברה טרם הגיעה לנקודת ה-BrakeEven שכן היא משקיעה מאמצי הקמה ותמיכה טכנית משמעותיים בכל עסקה. "למעשה, כל מכירה שלנו היא השקעה. אנחנו נתאזן כשהלקוחות ירכשו פתרונות שתואמים לגודל שלהם, מה שאומר מיליוני דולרים לעסקה במקום עשרות או מאות אלפי דולרים. ייקח עוד כמה שנים עד שנגיע לשוק של המספרים הגדולים ואז יתכן שהשחקנים הגדולים יתעניינו בנו".

סיכוני הסייבר לשוק התעשייתי השמרני קיבלו לאחרונה תשומת לב בעקבות שתי התקפות ממוקדות, כגון המקרה של טריטון ושל התקפות מבוססות IT, כולל ההתקפה הזדונית על מטבע מבוזר (cryptocurrency mining malware), שמערכת iSID של Radiflow זיהתה במתקן מי שפכים. נגד אתגרים הללו, Radiflow מציגה את פתרונותיה המתקדמים בתחום אבטחת סייבר תעשייתית ואת השותפות הטכנולוגית שלה עם סביבה אקולוגית המתפתחת במהירות, הכוללת שיתוף פעולה, שנחשף לאחרונה, עם החברות Palo Alto Networks ו-RSA, במטרה לשפר את תהליך הפריסות בשטח ולהבטיח עמידה בתקנות החדשות, כולל NERC CIP האמריקאית והנחיה האירופאית EU NIS Directive.

ההשקעה והשותפות מאפשרות ל-ST Engineering גישה לכלי גילוי ומניעה של Radiflow, ששולבו במערכות שליטה, בקרה ותקשורת (C3) של רכבות - בשלב זה, על מערכת הפיקוח, השליטה ורכישת הנתונים (SCADA) של רכבות. השילוב של שתי הטכנולוגיות הללו הביא לפיתוח של פתרון אבטחת סייבר הראשון מקצה לקצה לתעשיית תחבורת הרכבות באזור.

"ההשקעה הנוכחית ב-Radiflow מוכיחה את ההתמקדות של ST Engineering בזיהוי הזדמנויות לשיתוף פעולה עם חברות סטארט-אפ בעלות הטכנולוגיה הטובה ביותר ברמה עולמית. הגישה לרשתות ולערוצים העסקיים המבוססים שלנו תעזור לחברות אלו לגדול ולהאיץ את היקף הצמיחה שלהן, לפתח פתרונות שיועילו ללקוחות שלנו ברחבי העולם", מסר מר לוו קה הו, מנהל אסטרטגיה ראשי ב-ST Engineering.