אג"ח להמרה של פאלו אלטו: הגיוס יזרים לחברה 1.5 מיליארד ד'

ההנפקה הפרטית למשקיעים מוסדיים מצטרפת למגמה גוברת בקרב חברות טכנולוגיה בוול סטריט המגייסות כסף בדרך זו תוך ניצול הריביות הנמוכות ומניעת דילול מיידי לבעלי המניות

ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי
ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי

הושלם תמחור איגרות החוב להמרה שמנפיקה חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו . הגיוס צפוי להכניס לקופתה של פאלו אלטו סכום של 1.5 מיליארד דולר, כאשר הסכום עשוי לגדול ב-225 מיליון דולר נוספים בהנחה שהמשקיעים בהנפקה יבחרו לממש אופציה לרכישת אג"ח נוספות בתנאים זהים. היקף הגיוס נטו, אחרי כיסוי עלויות ההנפקה ולפני מימוש האופציה להגדלת ההנפקה, עומד על 1.48 מיליארד דולר.

פאלו אלטו, שמספקת פתרונות לאבטחת סייבר עבור ארגונים, נסחרת בבורסה של ניו יורק. החברה הוקמה על-ידי ניר צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי, והיא מנוהלת כיום על-ידי ניקש ארורה, שנכנס לתפקידו לאחרונה. הנפקת האג"ח להמרה שמבצעת החברה מצטרפת למגמה הולכת ומתגברת של חברות טכנולוגיה שנסחרות בוול סטריט ומגייסות כסף בדרך זו, ובכך הן מנצלות את הריביות הנמוכות הקיימות, ומנגד מונעות דילול מיידי לבעלי המניות שלהן, שהיה קורה לו היו מגייסות את הכסף בהנפקת מניות.

מדובר בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. לפי תנאי ההנפקה, איגרות החוב יישאו ריבית שנתית של 0.75%, אשר תשולם מדי חצי שנה (בתחילת ינואר ובתחילת יולי) החל מ-2019. האג"ח מיועדות לפירעון ביולי 2023, אלא אם יירכשו או יומרו למניות לפני כן. החברה לא רשאית לפדות את האג"ח לפני מועד הפירעון.

מתוך הסכום שגויס, פאלו אלטו תשתמש בכ-165 מיליון דולר לצורך עסקאות גידור שמובילות בפועל להעלאת שער ההמרה של האג"ח. יתרת הסכום שגויס תשמש את החברה לצרכים עסקיים כלליים, בין היתר הון חוזר, הוצאות הוניות, רכישות אפשריות, עסקאות אסטרטגיות והחזר של אג"ח קיימות, שנושאות ריבית של 0% ומיועדות לפירעון בשנה הבאה.

שער ההמרה נקבע על 266.35 דולר למניה, פרמיה של 27.5% על מחיר המניה ביום שלפני הדיווח על הכוונה לצאת להנפקת אג"ח להמרה, ושל 26.4% על פני המחיר הנוכחי. פאלו אלטו נסחרת בשווי של כ-19.6 מיליארד דולר.

1.6 מיליארד בקופה ושתי רכישות

בסוף הרבעון הקודם היו לחברה בקופה כ-1.6 מיליארד דולר, ולאחרונה היא הודיעה על ביצוע שתי רכישות: חברת Evident.io מארה"ב נרכשה תמורת 300 מיליון דולר, וחברת Secdo מישראל נרכשה בעסקה שהוערכה ב-100 מיליון דולר.

כאמור, פאלו אלטו מצטרפת למגמה של גיוסים באמצעות אג"ח להמרה. בין החברות שכבר עשו זאת לאחרונה נמצאת חברת האינטרנט הישראלית Wix, שגייסה סכום צנוע יותר של 385 מיליון דולר, אך בריבית נמוכה יותר שעומדת על 0%. עוד חברות הן טוויטר שהציעה אג"ח להמרה בהיקף של מיליארד דולר, זירת המסחר המקוון Etsy שגייסה 300 מיליון דולר בריבית 0%, וחברת הסייבר FireEye שגייסה 525 מיליון דולר בריבית שנתית של 0.875%.