החילוץ בתאילנד: בקרוב הסרט? המלחמה על הזכויות החלה

לפחות מפיק הוליוודי אחד כבר טס לתאילנד כדי לבדוק את זכויות ההסרטה של סיפור הנערים הלכודים במערה המוצפת ומבצע החילוץ הקשה שהציל את חייהם • עוד על הפרק: תכנית דוקומנטרית, ספרים וכתבות מגזין

חילוץ הנערים מהמערה בתאילנד / צילום: רויטרס
חילוץ הנערים מהמערה בתאילנד / צילום: רויטרס

לאחר שקבוצת הכדורגל התאילנדית יצאה מהמערה, ייתכן שהיעד הבא שלה הוא אולם הקולנוע. לפחות מפיק הוליוודי אחד כבר טס לתאילנד כדי לבדוק את זכויות ההסרטה של סיפור הנערים הלכודים במערה המוצפת ומבצע החילוץ הקשה שהציל את חייהם.

מייקל סקוט, מייסד משותף של חברת ההפקה פיור פליקס אנטרטיינמנט (Pure Flix Entertainment), אמר אתמול (ג') כי פתח בשיחות עם שחקנים ומשקיעים על השתתפותם בסרט שיעסוק בחוויה המחרידה, זאת לדברי דייויד א. ר. וייט, מייסד משותף של החברה. במקביל לדיווחים החדשותיים על סיורה של קבוצת הכדורגל, פנו לפיור פליקס כמה שותפים פוטנציאליים, כולל משקיעים תאילנדים, לדברי וייט.

העניין בפרויקט הפוטנציאלי גבר מאוד לאחר שכל חברי הקבוצה חולצו בהצלחה. סיפור כזה, שריתק את העולם כולו בזמן אמת, ממריץ לפעולה מפיקים שרוצים להפוך אותו לסרט כל עוד הוא מעורר עניין רב.

סרטים על קבוצות כלואות במערות הציתו את דמיונם של יוצרים רבים, כך שהיה ברור שהסיפור על הלכודים התאילנדים יעיר את תשומת-לבה של הוליווד. אבל גם סרטי הישרדות והצלה כנגד הזמן כמו "אוורסט", "127 שעות", "סן אנדריאס" וסרט האימה הבריטי "המדרון" הן דוגמאות הבולטות.

סקוט, המתגורר בבנגקוק במשך מרבית ימות השנה, ביקר במערות זמן קצר לאחר ששמע שקבוצת הכדורגל נלכדה בהן. הוא הגיש עזרה בזירת האירוע וריאיין צוללים, לדברי וייט. הגעתו למקום האירוע לפני שמאמצי החילוץ משכו את תשומת-לבם של אמצעי התקשורת, מעניקה למפיק יתרון על מפיקים מתחרים שמגיעים לזירה מאוחר יותר.

צוות פיור פליקס מבקש לרכוש את "הזכויות לסיפור החיים" של המעורבים בפרשה, מכיוון שזה יאפשר לחברה להפוך את הסיפור לדרמה.

"אתה משיג את הסיפורים שלהם, ואז נשאר רק לוודא שכותב התסריט מספר את הסיפור באופן דרמטי ומעורר השראה", אמר וויט, שהחברה שלו מתמחה בסיפורים מבוססי-אמונה. "במקביל, הסיפורים האלה יצטרכו להיות גם משעשעים ומרגשים".

חילוצה של קבוצת הכדורגל התאילנדית יסופר גם בפורמטים אחרים, כולל טלוויזיה וספרים. דיסקברי הזמינה תוכנית דוקומנטרית מיוחדת בת 60 דקות שתושק ביום שישי, לדברי אתר האינטרנט Deadline שמתמקד בחדשות הוליווד. בכירים בתעשיית ההוצאה לאור מעריכים כי מבצע החילוץ הנועז ישמש כחומר לכתיבת ספרים.

"בידיו של כותב טוב יש רבדים בסיפור הזה שאותם איננו מכירים עדיין", אמרה ג'יימי ראב, מו"לית Celadon Books, אחת מיחידות מקמילן. "השאלה היא האם הספר יגלה לנו משהו שאנחנו לא יודעים מהדיווחים המאוד דרמטיים באמצעי התקשורת. האם בעוד כמה חודשים זה עדיין ירתק את הקהל?".

ראב ציינה כי לא ראתה עדיין שום הצעות, אך העריכה כי בקרוב הן יתקבלו. לדבריה, אחד החששות הוא שסיפורי הרקע של הנערים התאילנדים יהיו מצומצמים, מכיוון שמדובר בנערים מאוד צעירים.

"אני זוכרת שאהבתי את 'Into Thin Air', בגלל שלכל אחת מהדמויות היה רקע כל-כך שונה", אמרה ראב. הספר, שנכתב בידי ג'ון קרקאור, עוסק במסע קטלני לאוורסט.

"זה סיפור אדיר, אבל אני לא בטוחה שהייתי רוצה לקרוא עליו 300 דפים", אמרה בינקי אורבן, סוכנת ב-ICM Partners. "זה נראה יותר מתאים לכתבת מגזין. עכשיו מישהו ימכור את זה במיליון דולר".

אחד המו"ליות אמרה כי תהיה מעוניינת, בכפוף לשיתוף-הפעולה של מאמן הקבוצה.

"הסיפור יכול להתמקד בהכשרה הבודהיסטית שאפשרה לו להעניק לילדים את האומץ וכושר העמידה הדרושים להישרדותם", אמרה סינדי ספיגל, מו"לית Spiegel & Grau, שם מסחרי של בית ההוצאה לאור Penguin Random House.