מדוע דונלד טראמפ איבד מאות אלפי עוקבים בטוויטר?

הרשת החברתית החלה להסיר ממניין העוקבים של המשתמשים בה חשבונות שהיא החליטה להשעות, או שאינם פעילים מכל סיבה אחרת • בחברה אמרו כי הם נוקטים את הצעד כדי "לבנות אמון מול הגולשים"

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

הרשת החברתית טוויטר החלה אמש (ה') להסיר ממניין העוקבים של המשתמשים בה חשבונות שהיא החליטה להשעות, או שאינם פעילים מכל סיבה אחרת. בחברה אמרו כי הם נוקטים את הצעד כדי "לבנות אמון מול הגולשים".

בעקבות זאת חשבונות פופולריים רבים, ובהם חשבונות של דמויות פוליטיות, איבדו עוקבים רבים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שלו יותר מ-53 מיליון עוקבים ברשת החברתית, איבד מאות אלפים מהם, וכך גם קודמו ברק אובמה.

טוויטר נוהגת להשעות חשבונות אוטומטיים (בוטים), מפיצי ספאם ופייק ניוז, אך בניגוד לפייסבוק לרוב לא משעה את מי שאינו נוקט פרקטיקות אלה. הסרתם ההדרגתית ממניין העוקבים צפויה להימשך גם בימים הקרובים ולהסתכם בעשרות מיליוני חשבונות, כ-6% מכלל העוקבים ברשת החברתית לפי הערכתה. גם סלבס ומשתמשים מהשורה צפויים להרגיש בכך.

הפלטפורמה הגבירה את מאמציה להילחם בחשבונות מזויפים על רקע הביקורת על כך שמדיניותה בנושא אינה תקיפה מספיק. במאי ויוני בלבד, לדבריה, היא השעתה לא פחות מ-70 מיליון חשבונות.