הסטארט-אפ של אהוד ברק גייס 12.5 מיליון דולר

טוקה, שהוקם לפני חודשיים בלבד, נועד לסייע לסוכנויות ממשלתיות לפתח מערך של מוצרי תוכנה ואסטרטגיית סייבר ייחודיים 

 

אהוד ברק / צילום: תמר מצפי
אהוד ברק / צילום: תמר מצפי

טוקה (Toka), סטארט-אפ אבטחת הסייבר החדש של אהוד ברק, גייס 12.5 מיליון דולר, חודשיים בלבד לאחר הקמתו. את סבב הגיוס, עליו הודיעה החברה אמש (שבת), הובילה קרן אנדריסן הורוביץ האמריקאית, והשתתפו בו אנטרי קפיטל, קרן דל טכנולוגיות, קרן לונץ' ומנכל רדסיל, ריי רות'רוק.

לדברי המייסדים, סוכנויות ממשלתיות וארגוני אכיפה נדרשים לרכישה של יותר ממוצר סייבר אחד, אלא לבנייה של אסטרטגייה כוללת. טוקה נועדה לסייע לסוכנויות ממשלתיות לפתח מערך של מוצרי תוכנה ואסטרטגיית סייבר ייחודיים.

ראש הממשלה לשעבר הקים את טוקה לפני כחודשיים, יחד עם תת-אלוף במיל' ולשעבר ראש מטה הסייבר בצה"ל ירון רוזן; אלון קנטור, סגן נשיא פיתוח עסקי בצ'ק פוינט לשעבר; וכפיר ולדמן, לשעבר מנכ"ל בחברת גו ארק.

ברק החל את מעורבותו בעולם ההייטק כשהצטרף כשותף לקרן ההשקעות SCP ב-2004. באותה תקופה כיהן כיועץ לקרנות הפנסיה הציבוריות בארה"ב, ושכנע את קרן הפנסיה של מורי פנסילבניה להשקיע 125 מיליון דולר בקרן, שהתמקדה בהשקעה בטכנולוגיה צבאית ישראלית.

ב-2016, השקיע באופן פרטי מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי קרביין (אז נקרא ריפוטי), והפך ליו"ר החברה. החברה גייסה 15 מיליון דול סה"כ ופיתחה מערכת לדיווח מבוסס מיקום ומשולב וידאו למוקדי חירום. טוקה היא חברת הסטארט-אפ הראשונה שברק היה שותף להקמתה.