סיילספורס רוכשת את דאטורמה בסכום המוערך ב-850 מ' ד'

סיילספורס צפויה להקים מרכז פיתוח בישראל על בסיס המשרד המקומי של דאטורמה, ועובדי החברה צפויים להצטרף לצוות פיתוח המארקטינג קלאוד שלה • לדאטורמה, שבשנה שעברה נבחרה לאחד מ-10 הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס", 400 עובדים ב-17 משרדים ברחבי העולם, קרוב למחציתם בישראל • עד היום החברה גייסה כ-50 מיליון דולר

חברת סיילספורס הודיעה היום (ב') על רכישת דאטורמה הישראלית, בסכום המוערך על ידי גורמים המקורבים לעסקה בכ-850 מיליון דולר. לדאטורמה 400 עובדים ב-17 משרדים ברחבי העולם, קרוב למחציתם בישראל, ועד היום החברה גייסה כ-50 מיליון דולר.

מרכז פיתוח של סיילספורס צפוי לקום בישראל על בסיס המשרד המקומי של דאטורמה, ועובדי החברה צפויים להצטרף לצוות פיתוח המארקטינג קלאוד של סיילספורס.

דאטורמה מפתחת פלטפורמה שמאפשרת למפרסמים לקבל מידע אודות ההשפעה של הקמפיינים שלהם על הכנסות החברה. החברה משלבת נתונים מכלל הקמפיינים הפרסומיים של חברה בערוצים שונים עם מידע אודות המכירות שלה, כדי להציג את ההשפעה של הקמפיינים על הכנסות החברה בזמן אמת. המוצר שלה יוטמע בפלטפורמה לניהול קמפיינים וקשרי לקוחות של סיילספורס, שעמה שיתפה פעולה עוד לפני האקזיט.

אפי כהן ורן שריג, Datorama / צילום: שלומי יוסף
 אפי כהן ורן שריג, Datorama / צילום: שלומי יוסף

"כאוס בעולם השיווק"

מאחורי דאטורמה, שהוקמה ב-2012 עומדים רן שריג (המנכ"ל), קתרין ריבנט ואפי כהן, כולם אנשי פרסום לשעבר. בראיון לפרויקט הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" ל-2017 אמר שריג: "עולם השיווק היום מסועף. קחו למשל חברה שפועלת בכמה מדינות ומשווקת כמה מוצרים לקהלי יעד שונים - חברה כזו תשתמש במגוון כלים במטרה להשיג את התוצאות הרצויות.

"כשהקמנו את החברה", הוא סיפר, "הבנו שהעולם של המשווקים מסובך בגלל כל הערוצים שקיימים והבנו שנדרש פתרון שמאגד את כולם יחד. לפני חמש שנים היו בעולם 100 או 150 חברות שהתעסקו בטכנולוגיה של שיווק. היום יש לפחות 5,000. מצד אחד זה חיובי ומצד שני זה כאוס.

"האתגר שניצב בפני המשווקים הוא להיות מסוגלים לקבל החלטות טוב יותר. בתור משווק אתה מנסה לחשוב איך להגיע לצרכנים - אתה יודע שלפרסם מודעה זה פחות רלוונטי, אבל יודע גם שהמותג צריך להגיע לצרכן בהרבה צורות, הצרכן צריך לפגוש במותג במאמרים שהוא קורא, בעמוד הפייסבוק שלו ובכל מקום. המפתח הוא שימוש בטכנולוגיות שונות".